Hos mamma

Var och hälsade på mamma o pappa. Det är alltid något speciellt att komma till platsen där man vuxit upp. Det är en av platserna där det är ”hemma”.

P1010881.jpg

Detta är mammas o pappas katt, hon vilar i traktorn, på sätet. Hon har m a o klurat ut hur hon ska ta sig in även om dörren är stängd.

P1010885.jpg

På en åker, såg jag denna fina trana.

P1010893.jpg

Här har jag inte limmat fast en ädelsten på daggkåpebladet…

P1010895.jpg

Naturen är naturligt vacker!

P1010897.jpg

Eftersom jag inte har daggkåpa i min trädgård, fastnade jag för mammas. Men, så fort man rör bladet är de vackra ädelstenarna borta.

Mamma var här idag, och hälsade på. Hon hade bakat en blåbärspaj, som hon smaksatt med en dryg dl röda vinbär. Dels såg det gott ut, dels var det smakrikt och inte så sött. Ingen bild finns, för den var försvinnande god … Jag, mamma, väninna M och en annan M från Skrivarkursen njöt den med vaniljvisp.

Jag var nere vid stranden en timme, först var det soldis, men snart sken solen från en klarblå himmel. Lite färg, och lite go värme fick jag. Härligt!

Imorgon ska jag och maken hämta en valp! En Kleiner munsterländer! Det ska bli så roligt!

Allt gott till dej!

 

 

9 thoughts on “Hos mamma

  1. Hoppas du och din man kommer att trivas med valpen.Fin katt din mor o far har. Vackra bilder har du igen som vanligt.Mmm, blåbärspaj är ju så gott.Ha en fin kväll!

  2. Det förstår jag att du inte han ta något foto på ned.Vad kul med en hundvalp. Det måste du berätta mer om sedan. Måste och måste, men lite grann kanske.Ha det gott

  3. man får så otroligt fina bilder på daggkåpa med diamanter. jag har också några, bland annat en när en tidlösa smugit sig upp bland daggkåpebladen. du, nästa gång du är i Malmö, prova Rönneholms glass, idag provade jag blåbärssorbet. jösses… inte många gånger man knockas av att saker och ting verkligen smakar det det utger sig för att vara. ha det gott

  4. Hej! Å,vilka fina foto och en sådan liten gullig kise. Ja jag kan ta igen vad jag missar i sömn på natten eftersom jag är pensionär och hemma. Behöver inte tänka på att jag ska upp tidigt. En liten hundvalp! Vad Kul . Jag vill ha en till hund men min man vill inte ha fler. Då får det vara.Man måste ju vilja båda. Annars fungerar det inte. Jag har ju Paxi. Men jag har aldrig hört talas om en Kleiner musterländer. Blir den stor eller liten? Jag önskar dig en bra Helg Kram/Anita

Kommentera

