Bomb?!

Jag var alldeles nyss på ÖB, och skulle köpa startkablar till äldste sonen. När jag skulle parkera, såg jag att det stod två polisbilar bakom affärsbyggnaden. Jag ser även en fotograf.

Inne på ÖB, säger plötsligt en röst i högtalarna att alla ska avsluta sina inköp och gå till kassan, för ÖB ska stänga för dagen! Konstigt, tänker jag, men går till kassan genast. Eftersom jag är bekant med kassörskan, frågar jag vad som hänt ”kan inte berätta det nu” svarar hon, men, jag känner att hon är orolig, och jag förstår att något hänt, eller att det finns ett hot.

När jag kommer ut ut butiken igen, har det nu gått tio minuter, står det ytterligare minst 4 polisbilar, samt en stor brandbil vid byggnaden. Jag tänker att det kan vara ett bombhot, och känner att magen vill knyta sig.

Skarp bomb hittades på bil i Ängelholm

WebbTV på hd.se

En är anhållen, har han koppling?

Allt gott till dej!

8 thoughts on “Bomb?!

  1. Kära Vän!Fy så obehagligt! Vilken tur att det inte hände något, utan de fick taget bort bomben.Man fattar inte hur människor vill göra något så otäckt.Önskar dig en skön söndagskväll!Kram!

  2. Hej ! Vilka spännande grejer du råkar ut för. För mej var det länge sedan jag råkade ut för nåt liknande, men en gång fick en nattklubb i en källarlokal utrymmas där jag var. Vi lotsades genom mörka bakvägar och trappor och ut på en annan gata än där entren var, och inte fick vi ut ytterkläder heller fast det var 20 gr. kallt. Fick aldrig klart för mej vad det berodde på, men vi fick stå och frysa i över en timme innan vi fick ut våra ytterkläder och kunde åka hem. Spännande, och jag blev bekant med flera trevliga människor medan vi stod och frös. Önskar dej en lugn dag !

  3. Fy vad otäckt. Tur att det inte hände något. Den bakre polisbilen var häftig. Har aldrig sett en sådan här.Blev evakuerad från Onoff en gång. Ja hela centrumet. Brandlarm. Falskt. 10 minuter senare var vi inne igen. Då ser man hur mycket folk där är när alla samlas i en hop.Ha det gottKram

Kommentera

