Utan fikonspråk, med mjölkabor och kor

P1030515.jpg

Det blir mycket traskande med en valp i huset. Vi träffade bl a på dehär. Kvigan mitt i bild har så fin färg tycker jag.

P1030525.jpg

På stigen till höger skymtar maken och valpen. Jag hittade, helt otippat, flera kantareller, men maken fann karljohan och god björksopp.

P1030590abc.jpg

Detta är det andra mjölkabordet som jag har med på min blogg. Det första hittar du här.

P1030236.jpg

Har skördat ett par fikon på mitt träd, såhär stort är det!

HP1030238.jpg

Delat är det såhär vackert, och så gott det smakar med färskt fikon!!!

Allt gott till dej!

5 thoughts on “Utan fikonspråk, med mjölkabor och kor

  1. åh, färska egenodlade fikon, jag blir avis.otroligt vackert stilleben på mjölkpallen – man hittar så mycket fint när man är ute på sina rundor och har kameran med.snart ska jag iväg och hälsa på 9 dagar gammal bebis🙂

  2. Trevliga bilder du har…nu måste jag verkligen ta mig i kragen!En fråga bara…hur gott är det med fikon? Jag har sett på lite olika matprogram & där har det tillagats en massa fikon.Vad trevligt att du är och hälsar på…det har varit så tunt med besök på sistonde ) ;Kram & ha en trevlig kväll!Patrik

Kommentera

