Njuta medan det går 2

Om du läste mitt förra inlägg i samma ämne, undrar du kanske varför detta kommer så sent. jag lovade ju att fortsättning skulle komma i nästa inlägg, och det har varit 2 emellan. Först, ville jag svara på utmaningen, sedan fick jag ett skojjigt mail, och ville visa det…

Ovanpå det hela strulade antivirusprogrammet. I mitt bekräftelsemail (köpte produkten via internet), står det att jag kostnadsfritt kan använda programmet på upp till 3 datorer i samma hushåll, men när sonen installerade det på sin dator, blev min utan virusskydd. Detta hände ”lämpligen” i fredags kväll när supporten just stängt, och jag har inte vågat surfa på hela helgen. Idag blev jag dock kompenserad av företaget, som gav mej ett bättre program, som varar dubbelt så lång tid. M a o är jag glad och tacksam ändå. Jag använder F-secure. Är helnöjd.

Jo, vi var ute på havet, och jag ville berätta lite mer  om vårt strandhugg bl a.P1040005.jpg

Denhär lilla, behövde ju komma iland och rastas lite…

P1040011.jpg

Jag fick ta av mej strumpor och kängor, kavla upp byxorna och vada iland… Det var inte alls så kallt som jag först trodde.

P1040018.jpg

Här ser du att båten ligger en bit från land. Jag tror att det är Ramsjöstrand som ligger vid udden.

P1040009.jpg

I fredags i förra veckan, när vi var här, strålade solen, och det var visst åtminstone 20 grader i skuggan, och vackra fjädermoln på himlen.

P1040024.jpg

En liten stock, så jag kan ta mej torrskodd över den lilla bäcken. Överallt syntes många spår efter kor, men de betade väl någon annan stans när vi var här.

P1040031.jpg

Jag trodde att Förgätmigej var en vårblomma, men, här blommade i alla fall en planta.

P1040054.jpg

Jessi var omåttligt intresserad av en liten  krabba…

P1040058.jpg

Maken grävde upp en sandorm… De är fina att agna med.

P1040063.jpg

Det är sandormarna som gör dessa fina ”kakor” på havsbotten.

P1040078.jpg

Under större delen av hemfärden, hade vi besök av en säl. Den verkade både nyfiken och sällskaplig. Maken såg även två tumlare, men jag fick tyvärr inte syn på dem, denhär gången. Annars har vi haft turen att se tumlare i stort sett varje gång vi varit ute i Skälderviken.

P1030998.jpg

Trots att vi hade med oss både grillad kyckling, smörgåsar, kaffe, vatten och frukt, kände vi att det var dags att åka hem och äta.

Allt gott till dej!

 

 

6 thoughts on “Njuta medan det går 2

  1. Vilka underbara sensommarbilder! Kan tänka mig att det är enorm frihetskänsla att åka båt och göra strandhugg där man vill.Önskar dig en fin kväll!

  2. Hej Vännen!Så jättefina bilder du har både här på tvåan och på etten.( den enda som jag inte gillar är sandormen, jag har fobi när det gäller ormar, hihi, men jag tror att du förlåter mig)Ha det riktigt gott!Stor kram!

  3. Trevlig strand ni hittade. Men kanske det var tur att ni åkte hem innan kycklingen var uppäten. De vackra fjädermolnen var nog framkanten på en kallfront, och en sådan kommer mycket hastigt, och kan ge häftiga vindar. Var vädret vackert ända till kvällen ?Haré bra !

Kommentera

