Veterinärbesök med Jessi

P1040215.jpg

Den lilla Jessi har varit hos veterinären. Det var dags för sprutor.

När veterinären hastigt kom in från ett angränsande rum, blev hon skrämd, men mutades med ”godis”, och snart blev veterinären poppis istället. Tyvärr har Jessi urinvägsinfektion, vi försöker häva den med c-vitaminer. Det verkar som om det hjälper. Den lilla kissar ibland i sömnen, och så ska det inte vara. Har du hört talas om något liknande, får du gärna komma med tips och råd!

P1040204.jpg

Nära veterinären, som vi besöker på gammelvägen i Båstad, växter dessa svampar…

P1040207.jpg

…vid foten av detta träd, som jag tycker är vackert.

P1040206.jpg

Närbild av liten del av stammen.

P1040209.jpg

Hela trädet från en lite annan vinkel.

P1040216.jpg

Avslutningsvis vill jag visa denna katt, som sitter precis utanför kliniken. Är den inte för rolig!?

Allt gott till dej!

 

 

10 thoughts on “Veterinärbesök med Jessi

  1. Hoppas det fixar sig för lilla Jessi, hon är ju jätte söt.Vilka härliga bilder du tog på träden och den katten ja den var häftig.Lycka till

  2. Så jobbigt för Jessi, det kan inte vara lätt ) ;Tyvärr finns det bar akatt i huset & inga såna problem här inte…Ballt träd och katten gick inte heller av för hackor ; )Kramis

  3. Naw, stackars Jessi!Hehe, jag minns när Rick var liten plutt och vi misstänkte att han hade urinvägsinfektion. Han kissade och kissade och kissade. Så jag ringde veterinären och fick en tid. Problemet var att jag skulle ha med mig ett urinprov… Så där sprang jag emd en soppslev och stack in under hans lilla pellepjonk varje gång han gjorde sitt. Det tog ett tag, men jag lyckades =)Som tur var så var hade han inte nåt. Det var bara för att han var så liten som snön gjorde honom kall om pellepjonken.

  4. Hej!Vad söt Jessi är. Synd att det är lite problem. Hoppas du får rätt på det. nu ska jag svara på din fråga om dockan. Nej det är inte en docka som jag haft men hade en sådan som barn. Har alltid velat ha en och när jag var i Västanbäck på loppis så köpte jag den där. Jag har en hel del dockor men Kristina är den finaste.Docka är döpt av Ingmarie i Västanbäck.Dom flesta av de andra dockorna är köpta i Spanien, Italien, Florida.m.m. Ha det bra. Kram/Anita

  5. Hej igen. Jag glömde att skriva att katten som står utanför kliniken är en tuffing. dom andra foton var också härliga. Kram/Anita

  6. Stackars lilla Jessi. Hoppas det snart blir bra igen.* Det var ett fint och ovanligt träd. Och katten var kulIngen hjälp kan jag ge heller, jag har haft katt..Tack för din kommentar. Inte ska du be om ursäkt att det tar ett tag. Det är ju samma här. Vi kommer när vi hinner, jag är inte här så ofta ett tag heller just nu. Skrev det idag (inte för du måste läsa men jag gjorde det).Och visst skrivs det om sex här och var och överallt. Den och den gjorde det där och en annan där, ja men vem bryr sig. Jag tycker precis som du. det finns särskilda sajter för sådant.*Hoppas du själv också blir bättre igen snart.Ha det så bra ni nu kanKram

  7. Stckars lilla gullet. Nej jag har faktiskt inte haft urinvägsinfektion å mina hundar nånsin.Men jag kan tänka mig att det gäller samma som med oss människor, c-vitamin, mkt vätska(?) mmHoppas det löser sig..:)

  8. gillar sådana där nakna träd, de har underbar patina och man skulle gärna vilja veta vad de upplevt under sin livstid.katten är underbar

Kommentera

