Våfflor och nykläckta kycklingar

Jag gick tipsrunda i söndags igen tillsammans med mina svärföräldrar, det gick sådär. Jag borde haft 12 rätt, men tittade fel, och skrev X istället för 2 på en fråga. Dock gissade jag så bra på skiljefrågan att jag får en vinst på det. Efter promenaden blev jag bjuden hem till mina svärföräldrar på våfflor!

P1040553.jpg

P1040557.jpg

Gissa vilken sylt som jag tyckte var allra godast?

P1040558.jpg

P1040550.jpg

Svägerskan, hennes sambo och son var där med sina hundar, och jag hade med Jessi, som här jagas av Igor 5 månader av rasen kaukasisk ovtjarka. Visst ser de ut att ha kul!?

P1040548.jpg

Fåren undrade vad som stod på, men verkade mer nyfikna än rädda för hundarna. Det mittersta lammet var lite mindre i våras, klicka här så får du ser hur söt hon var!

P1040573.jpg

 Svärfar plockade fram dessa för dagen nykläckta kycklingar. Det kändes som WOW – vad söta de är!

P1040577.jpg

P1040576.jpg

P1040579.jpg

Jag tyckte att denna med lite brunt på var allra sötast.

P1040594.jpg

En del av svärmors fina kök!

Allt gott till dej!

 

12 thoughts on “Våfflor och nykläckta kycklingar

  1. Ååååh va söta djurfoton!!!När jag var liten och vi var och hälsade på hos familjens vänner i Ängelholm så hade grannen alltid fullt med kycklingar. Små, söta och gula. Jag och minsta flickan o familjen gick alltid över och klappade dom!Hehe, älskar verkligen djur!!!

  2. Men jag DÅÅÅNAR!!! Vilka söta kycklingar! Och vilket häftigt kök!Jag fick alltid ta hand om utstötta lammungar när jag var hos mormor och morfar på sommarloven… nu blev jag nostalgisk och ska ägna mormor en tanke när jag går till sängs. Jag vet inte hur gulhallon smakar men jag skulle nog välja vildhallonsylten. Vilda blåbär (he he) har jag ätit idag… Ha det bra och sov så gott !

  3. Åååh så sött. Man bara smälter. Håller med dig om den som var lite brun. Och lammet har ju verkligen vuxit. Hade jag inte vetat hade jag ju inte kunnat tro det vara samma.Håller med dig ännu mer: Inget går upp mot blåbär.Nu ska jag sova, ville bra säga hej. Och tur var väl det med så sött omkring.Kram

  4. både deras hund och får kan man få riktigt bra ull av🙂 min mamma både spinner garn och stickar för den som känner för det, jag stickar bara, kanske roligt att ha något minne kvar efter djuren?

  5. Hej! Vad söta små kycklingar. Alla burkar med sylt såg lika goda ut. Men gulhallon har jag aldrig hört talas om och så klart inte heller smakat då. Det ser ut ungefär som hjortronsylt. Idag har jag varit på Mikaelimarknad. Elias hade jag med mig så jag köpte en leksakshund till han. Med batteri så den rörsig och skäller. Det blev också en jacka till mig. Jag önskar dig en bra Helg. Kram/Anita

  6. Underbara bilder. Va söta kycklingarna är. Mjuka o goa. Blir lite avis på din svärmors spis med mur. Härligt att få baka i en sån ugn.Ha de fortsatt gottKram

  7. Hej! Vilka underbara bilder. Först blir jag så sugen på att smaka dina vofflor och sylt.Sen går tankarna tillbaka till min barndom när vi också fick små kycklingar.Jag har ju legat i Lund några dagar, men är nu hemma på permision över helgen.Ha det gott!Kram!

  8. snart ska jag skörda det sista av min chili, har plantan med rocoto kvar ute på balkongen. våfflor är jättegott….🙂

  9. Som vanligt såååå himla vackra bilder….och våfflorna såg ju bara sååå läckra ut..Ha en skön och trevlig helg!Kram

Kommentera

