Pumpasoppa igen…

Förlåt att jag tjatar, men, i lördags hade jag pumpasoppa som förrätt. Och, eftersom flera bad om receptet, förmodar jag att den var uppskattad. Förutom de kryddor som det står att jag ska använda, kryddade jag även med Cafe de paris-kryddan, se bild här.

Var noga med att ta bort alla kärnor, och det som är löst inuti. Använd en god pumpa, gärna de som är breda och bulliga och oranga eller gröna på utsidan. När pumpaköttet är kokat, slå bort allt vattnet innan du gör puré av köttet.

Och, några bilder från i tipspromenaden söndags. Jag kom tvåa av 150

P1040666.jpg

P1040671.jpg

P1040667.jpg

P1040663.jpg

P1040660.jpg

Allt gott till dej!

4 thoughts on “Pumpasoppa igen…

  1. läste din kommentar hos mig med gapande mun. jag minns att du har berättat att du skadat dig, jag trodde inte att man kunde bli nekad rätt till ersättning om man har sådana problem som du har.kram

  2. Grattis till det. Det var ju jättefint, av så många.Och…Du tjatar inte.Tack för din kommentar. Det är roligt att du ser detaljerna tycker jag.Men…Jag blev alldeles stum när jag läste vad som hänt. Att de håller på och tjafsar hit och dit har jag ju givetvis både sett och läst. Men att de bara sätter ut rakt av. De måste ju se till varför man är sjukskriven. Från början var det väl fuskarna de ville åt. Men sedan spårade det ju ur totalt. Och det här. Nej fy. Jag känner med dig ska du vet. I ditt fall är det väl ingen tvekan om att du inte kan jobba. Jag blev alldeles kall och sa högt Neej. Men inte behöver du förklara, jag visste bara inte vad jag skulle skriva när jag skrivit innan hos dig. Då blev det bara ”Var är du”.Jag brukar inte heller prata om sjukdomar och annat heller. Har nämnt det när det varit tvunget för inlägget någon gång. Men bara en liten del.Jag har gått sedan -93 med ryggen och sedan reumatiskt på det -99. När jag fick förtidspension, som det hette då, sa hon att jag hade tur för året efter blev det hårdare. Jag hade fått det, men allt skulle tas upp från början igen. Nu har jag ju pension och det är jag glad för.Jag tänker på dig ska du veta och hoppas att det löser sig. Det måste det ju göra på något sätt. Men det tar tid och kraft det också. För det blir väl överklagan osv osv.Ha det så gott du nu kan och Lycka till med hur du än tar tag i det.En varm kram till digPs Glömde ju säga att det är fina bilder. Hunden ser väldigt snäll och g´o ut. Annars hade du kunnat bussa den på dem. Ds

  3. hej och hå,vilke fantastiskt härliga höst bilder,måste ut och fota snart känner jag.Hörs roligt ut med pumpa soppa,har jag aldrig provat på.ha en super kväll:)Kram

Kommentera

