Otur i turen på turen

P1040637.jpg

Jag var  i Hemmeslöv utanför Båstad i lördags. Vid en promenad, såg jag denna vackra smidesgrind. Hela denna entré är riktigt fin, med pelarna murade av kullersten, murgrönan och portalen av trä. Jag kan även tänka mej att det är fint när den lilla lyktan är tänd.

P1040652.jpg

Väninna M hittade en oskrapad trisslott på stranden! Det känns ganska fantastiskt, som om just för att hon hade turen att hitta lotten, skulle den ha mer tur=vinst! Jag har aldrig varit så upphetsad vid ett lottskrap någonsin tidigare. Har du funnit någon lott?

P1040643.jpg

Det var helt lugnt på stranden, och det kändes skönt att gå en tur vid ett hav som låg så rofyllt och stilla. Här syns en del av Båstad. Det jag gillar mest i bilden, är den del som solens strålar når genom molnen, den fullkomligt lyser av höstfärger.

P1040646.jpg

Klart att söta Gittan är med. Hon poserar vant.

P1040649.jpg

Vad kan jag säga … Varning för oerhört glad hund!

Nej, det var tyvärr ingen vinst på lotten.

Allt gott till dej!

11 thoughts on “Otur i turen på turen

  1. Som vanligt hittar du vackra motiv någonstans i naturen……och vilken mysig och glad hund………den skulle jag vilja hälsa på………sååå goooo hon ser ut……

  2. Det brukar inte jag hellre,första gången för min del..Tyvärr kan inte hjälpa dig med det där nej,det mesta jag har hittat är 50 kr..och det är väl för sånn ca 30 år sen*L*Ha en super dag!kram

  3. Verkligen fina bilder! Båstad är kanske också en fin stad.Jag känner inte till den alls.Hoppas att du har det bra. Själv ska jag in på min femte undersökning. Nu gäller det tunntarmsundersökning. Är det något som du möjligtvis känner till?Stor kram!

  4. Hej! Det var trevliga foto och lilla Gittan så söt och glad. Ja du hade rätt om kåstaskaftskagor. Det är gammal Skånska som man idag översätter till Kvastskaftskakor. Det är inget vi använder mera för det heter ju Havreflarn. Men jag kom att tänka på hur mor gjorde och sa när hon bakade sådana kakor när jag var liten. Ha det bra.Kram/Anita

  5. Sicken tur att hitta en oskrapad lott =) Man nästan förväntar sig att det ska vara vinst på den då..Jättefina bilder!!Jag har chans på att börja utbildning till hundinstruktör på lördag!! Beror helt på pengar nu.. hoppas, hoppas, hoppas!!

  6. vilken otroligt vacker grind! jag är otroligt svag för gamla grindar oavsett de är i smide eller snickarglädje… tilläggas kan att jag är lika svag i gamla dörrar och portar.hoppas du har en fin söndag. kram

  7. Jag besökte Skummeslövs strand i onsdag. Det var mäktigt.Hade du skrivit på bloggen om det varit högvinst på lotten?Tänk hur många som gjort anspråk på lotten..:)

  8. Vilken underbar och rolig bild på hunden (den sista bilden!). Hihi, så söt o sprallig.Har aldrig hittat en lott. Ha en fin fortsatt söndag. Önskar dig även en bra start på nya veckan!

Kommentera

