Stort just nu

Hoppas att du har haft en trevlig helg! Jag har haft det bra. Väninna M har varit här en god del av lördagen. Vi gjorde levergryta på lammlever, den blev jättegod! och vi spelade kort, både Canasta (jag förlorade) och Gin rummy (jag vann).

Igår var vi i kyrkan tillsammans, sedan spelade vi kort (vilken överraskning, jag förlorade och det var Canasta). Maken var och jagade, vilket är helt ok.

Idag är jag ganska trött, sitter här med en kopp grönt te med citrongräs och hallon (gott!), och två smörgåsar, en med cheddarost och honung, och en med den norska osten Misvaer (också gott).

Min äldste son kommer att flytta hemifrån under de närmsta veckorna. Det känns så konstigt att han ”redan” är så vuxen. Och redan nu känns det lite tomt. Som tur är kommer han att bo på samma ort, så jag hoppas innerligt att vi ses ofta! Han ska bo i huset bredvid det huset som han bodde i som nyfödd. Lite kul. Det är en insatslägenhet som ska målas om först, innan han flyttar in.

Och, för snart en månad sedan var jag, maken och yngste sonen på en fest, våra vänner fyllde 100 år tillsammans. Det var skoj, med många trevliga gäster, tipsrunda, väldigt god mat och gott väder! Har ett par bilder från den:

P1040134.jpg

Jag lossade lite på omslagspappret och fotade buketten som de fick, tillsammans med ett resepresentkort.

P1040178.jpg

Deras svärdotter H hade kvällens läckraste skor!!!

T & C 50&50 (9).jpg

Utsikt över småbårshamnen från den långa verandan på ÄSSS-klubbhuset, där vi var.

T & C 50&50 (14).jpg

Fantastiska färger, bara att njuta av allt vackert! Kullen syns i fjärran.

T & C 50&50 (19).jpg

Och våra kära vänner!

Kul att se bilderna och tänka att det var så mycket varmare för bara en månad sedan.

Allt gott till dej!

5 thoughts on “Stort just nu

  1. Mamma tyckte oxå det var jättekonstigt när jag och lillebror flyttade hemmifrån, att vi var stora nog.. Men sen sa hon att det var skönt =PHon som jag har på sco sa att det är mycket möjligt att FK betalar utbildningen, först trodde hon att AF oxxå kunde göra det men det visade sig att dom inte gör det. Så jag hoppas så det skriker om det!!Min plan är att utbilda mig till instruktör och sen utbilda mig vidare till hundpsykolog!

  2. Har du inte fler bilder från festen? =) Förresten, svärdottern heter Hanna, såg att du hade skrivit ett ”E”. Om de va så du menade , hehe./Sofia

    • Jo, jag har bränt dem på Cd o gett till C. Jag fick hjärnsläpp och tänkte att hon heter Emma… Tack för hjälpen, så det blev rätt!Kram

Kommentera

