Ringde till skatteverket

Jag ringde nyss till Skatteverket. Jag blev lite imponerad när en automatisk röst säger att det är 80 telefonister som ska besvara samtalen. Jag har plats 124 i kön! Och de beräknar att mitt samtal ska besvaras inom 13 minuter. Jag tycker att det var imponerande många i kön, och 13 minuter känns inte så vansinnigt avlägset i förhållande till antal i kön.

De svarade efter 12, 5 minuter.

Mitt ärende?

Jag har frågor om rotavdraget. Vi funderar på att byta tak på vårt hus.

P1030743.jpg

P1030744.jpg

Allt gott till dej!

16 thoughts on “Ringde till skatteverket

  1. Ja det var en bit borta till vänster tror jag. Men måste ni byta hela för det???? (skojar).Vissa ställen går det undan på.Tur är väl det Ofta är beräknad tid 25-30 minuter.Trevlig helgKram

  2. Ja det var ju fanastisk att det inte tog längre tid. Ibland håller man på att bli helt knäpp när man ska ringa sådana samtal. Först vänta och ja sen ska man bli kopplad till nån annan så får man vänta igen.Hm ja det ser ut som ni behöver byta ert tag faktiskt. Ser lite vildvuxet ut.

  3. Taket på bilderna? hihihihi. Är visst lite snett och kan ramla in. hahaha Jag har oxå kollat väntetiden några gånger då jag ringt till olika instutioner. Stämmer rätt bra faktiskt. T o m Telia prickade rätt.Hoppas allt är bra med er. Här är allt bra. Stickar så det ryker, ska vara klart till nästa söndag och sen ska julklapparna stickas klara oxå, men kul är det.Ingen snö trots att jag bor norr om Dalälven.Ha de gôtt

  4. Det är ett litet romantiskt hus du har. Tycker som Tiamiqvils, du får aldrg tag i ett tak som passar lika bra som det befintliga. Satsa pengarna på en dörr i stället. Snart är det vinter även nere hos dej ;-)Haré !

  5. Snart 3 veckor utan livstecken på bloggen ?? Taket har väl inte störtat in i ditt lilla sten-pörte och krossat din dator ? Eller, oh hemska tanke, skadat dej själv !Allt gott till dej !

  6. Jag tycker det är ett jääätefint tak!! Skulle känna mig väldigt speciell om jag fick bo så hahahahHa en underbar Jul vännenKram

Kommentera

