En riktigt God Jul

Jag vill gärna tacka för omtänksamma och snälla kommentarer, de gör mig riktigt glad!

Och angående mitt förra inlägg, så fick jag bra svar hos Skatteverket. Men takbytet ligger i träda ändå.

Som du säkert märkt, har jag inte varit här på länge.

Jag är en väldigt positiv person, och vill helst skriva om positiva saker, men det har mest varit negativt under min frånvaro. I stora drag, har jag blivit nekad fortsatt sjukersättning från FK, och det känns som om de fattat sitt beslut på helt, helt fel grund, och att deras beslut är fullständigt tokigt fel. Så jag kämpar med hur jag ska göra nu. Jag kämpar med känslor, sömnlöshet, och sviktande matlust. Sammanfattningsvis är det mycket tungt.

Nu vill jag ändå bjuda på lite bilder.

 

P1040897.jpg

Turistbyrån, julskyltningssöndagen

P1040899.jpg

Av besparingsskäl, är detta kommunens enda kommunala gran i år. Stortorget, Ängelholm

P1040902.jpg

Ny energisnål LED belysning fick vi Ängelholmare över gågatan. Den gamla belysningen såldes till hugande spekulanter.

P1040903.jpg

Julskyltningssöndagen, Storgatan, Ängelholm

P1040913.jpg

Ängelholms i särklass mest pyntade lägenhetsbalkong, Kristian II’s väg. Det roliga är att det tillkommer nya saker varje år…

P1040917.jpg

Jag kommer inte att servera ädelostfylld kyckling idag, men, jag kommer att servera granatäpplekärnor och apelsinklyftor till ris-a-la-maltan

P1040924.jpg

Vackert rubinröda, syrliga och somrigt friska. Av saften görs grenadine.

Jag hoppas att du får känna julefrid och gemenskap under helgen!

Allt gott till dej!

6 thoughts on “En riktigt God Jul

  1. Kram till dig så här i juletider.Det är många som har det tufft nu med nya regler, det gäller att inte ge sig!Tänker på dig.

  2. Alla de nya reglerna på fk är helt sanslösa. Alla ska ut i jobb men det finns ju inga. Jag har utslitna knän ”bara” finns de som har det mycket värre men inte ens jag med mina knän kan ju få jobb. Fattar inte vart allt ska sluta. Man har läst skrämmande saker i tidningen om människor som har ansetts friska för att ut o söka jobb men några dagar senare dör de, helt sjukt alltså.

  3. Hej och välkommen tillbaka. När någon som brukar skriva regelbundet i sin blogg bara ”förvinner” under lång, lång tid, så blir vi; dina läsare, oroliga och uppfattar det som att du blivit sjuk, överkörd, kidnappad och sitter nedgrävd i nån låda, eller nåt åt det hållet. Nu kom du ju tillbaka lagomt som en Julklapp, dessbättre. God fortsättning på Julen !Om livet blir tungt ibland, så sätt dej ned och vila en stund.Men sitt ej för länge,för då orkar du inte upp.Minns att när ljuset är som mörkast,då är ljuset som närmast !

  4. Hoppas det blir bättre nästa år. Antar att du överklagat. Så här får det inte gå till.Önskar dig Ett Gott Nytt År.(det kommer ordna sig, det gör det alltid till slut).

  5. ÄNTLIGEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! jag har kikat in här av och till för att se om du kommer tillbaka…. jag är jätteglad att se att du är här och publicerar dina oerhört vackra bilder igen.hoppas allt är ok även om jag förstår att det är jobbigt just nu. jag vet inte om jag skrivit i någon kommentar att jag övergår från att vara Cikoria till att bli lite mer öppen som tiamiquiltsKRAM

Kommentera

