Sprakade

 

Tack för alla sparkande fyrverkerier, och God fortsättning på det nya året! Jag önskar dig ett Gott år!

Här kommer bilder på ett par av de fina fyrverkerierna från mina omtänksamma bloggvänner:

P1050124.jpg

P1050145.jpg

 

P1050138.jpg

Du åt säkert något vansinningt gott på nyår, så gjorde även jag! Blev extra förtjust i min norska väninna M’s goda tårtor:

P1050100.jpg

Denhär är fylld med färska persikor och jordgubbar samt vaniljkräm, dekorerad med kinapuffar och jordgubbar

P1050104.jpg

Denhär är sjukt god … Smaskig botten, grädde, chokladkräm och jordnötter, vilken kombination! Smakar lite som något mittemellan snickers och glassen snickers, för denna ska serveras halvfryst. Tack kära M! Saknar att du rest hem till nordnorge igen.

Allt gott till dej!

3 thoughts on “Sprakade

  1. Guud va gott det där såg ut. Liknar en tårta jag gjorde för många, många år sedan då mitt första ex ungar kom på helgerna. Kanske jag har receptet kvar någonstans..hmmmm.Ha en underbar fortsättning på 2010 vännenKram

  2. Wow vilka tårtor!!!Du skulle väl inte kunna tänkas ha ett litet recept liggande nånstans…speciellt på den där chokladtårtan…??? Älskar choklad!!!!

Kommentera

