Vinterpromenad med strömstare och Jessi

P1050076.jpg

Hade turen att se denna vackra strömstare. Kan bara känna beundran att den glatt hoppar i vattnet, trots 10 minusgrader i luften.

P1050078.jpg

Något hopp fick jag inte med på bild… och när jag smög närmre, flög den sin kos.

P1050093.jpg

Eftermiddag uppe på Hallandsåsen, gnistrande kallt med ren snö och klar luft.

P1050156.jpg

På promenad strax utanför Boarp, mellan Torekov och Båstad.

P1050170.jpg

Jag hade med den nyfikna valpen Jessi, som nu hunnit bli 6 månader.

P1050168.jpg

Jessi är duktig, har koll på var jag är, och kommer springande, när jag kallar in henne. Hon har massor av energi, och en hel del nyfikenhet. Hon verkar helt obesvärad av kyla, och att underlaget emellanåt är halt.

Det enda bekymret med henne just nu, är att OM jag lämnar henne ensam, biter hon på sådant som hon ska låta bli. Idag, körde jag till affären en halvtimme, när jag kom hem, hade hon tuggat på två skor, och en papplåda, trots att jag gav henne ett helt nytt tuggben, just när jag gick ut.

Allt gott till dej!

2 thoughts on “Vinterpromenad med strömstare och Jessi

  1. Ajdå, gör hon inte som du säger? *flinar*Du får plocka bort skorna, det fick jag göra med min minsta. Det gick över sedan.kram på dig!

Kommentera

