Vackra vinter!

Det har inte hänt något revolutionerande, men, jag har hunnit med flera promenader till. Kameran är ofta en ständig följeslagare.

Alltså kan jag bjuda på ett par bilder:

P1050226.jpg
Ljungen står kvar under snön ute vid postlådan . . .

P1050232.jpg

Får nog borsta bort lite snö, innan vi tar en tur ut på havet, och kanske borde vi låta en isbrytare köra före, för säkerhets skull …

P1050240.jpg

Vitt på vitt, både måsarna och snön och molnslöjorna ser härligt mjuka ut.

P1050244.jpg

Jessi, som är ett halvår nu, är faktiskt lägre än snövallen. Ovanligt hög snövall i denna delen av Skåne!

P1050249.jpg

P g a brådska, jag ville in snabbt igen, blev bilden hastigt tagen, och inte alls bra… Det är små glashjärtan som hänger i en trollhassel hos grannen. Gulligt!

Allt gott till dej!

One thought on “Vackra vinter!

  1. Hej & försenat grattis & god fortsättning !Trevligt att ni fått en riktig vinter nere i Skåne med snö och lagom kyla. Nu får du ta fram skidorna och börja träna för Vasaloppet. Den bild som du själv inte tyckte var så bra, den tyckte jag var bäst bildmässigt bäst och dessutom fick jag en uppfattning om hur en trollhassel kunde se ut. Blir det nötter på dem också ?

Kommentera

