Vackra vinter 2

I mitt växthus är det väldigt lugnt just nu. Flera växter står kvar, och jag vet att de flesta överlever. På dagarna, när solen skiner, blir det riktigt skönt därute, även om det är 10 minus utanför. Maken har satt två stora vattenfyllda tunnor därute, som ska hjälpa till att hålla en jämnare temperatur. Dessutom sätter jag ut 5-dagarsljus, så det är alltid ett som brinner därute, det låter fjuttigt, men det hjälper till att hålla frostfritt.

Såhär vackert var det att titta inifrån växthuset och ut häromdagen:

P1050251.jpg

Vilket fantastiskt mönster som frosten målat upp!

P1050253.jpg

Jag hoppas att det syns, det är svårt att få riktigt den effekten som jag hoppades på.

P1050257.jpg

Detta mönster är åt öster, och den sidan hade ett helt annat mönster än södersidan. Det är också naturligt vackert.

Jag tänker att det är fantastiskt att alla snöflingor har ett eget mönster, det är bara så sällan man har möjlighet att se på individuella snöflingor. Jag ar alltid älskat snön. Det går att göra så många roliga saker i den! Några vänner hade tagit med sig halva släkten i alla åldrar, och åkt pulka tillsammans. Vad härligt! När jag träffade dem dagen efter, över en kopp, kunde jag tydligt se att de fått fin färg i ansiktet, dessutom!

Allt gott till dej!

8 thoughts on “Vackra vinter 2

  1. Härligt att du kan glädja dig över kylan och vintern.Tyvärr kan inte jag det, jag bara fryser. In i benmärgen. Hua.Jobbigt när man har hundar.

  2. Fina bilder.Jag känner jag är så irriterad på mig själv jag glömde att ta in mitt sitrus träd..och det var stort..nu står det ute och fryser..stackareKram

  3. Mycket fina bilder. Visst är det vackert med snön och allt. Men jag gillar den inte. Men alla äro vi ju olika.Ha det gottKram

  4. Visst är det härligt med snö. Jag brukar aldrig frysa men denna vintern har jag inte gjort något annat. Vi brukar ju inte så ofta ha så kallt som vi haft nu. Någon kväll -15 grader och det är ju inte jätte vanligt här i Skåne. Lite snö har vi också men den ligger där nu mest och ser skitig ut. Nu är det bara några minus men det ska ju tvunget blåsa och då känns det mycket kallare. Någon sol ska vi inte heller prata om, den lyser med sin frånvaro. Nä några minus, mycket snö och sol ja det skulle jag också vilja ha.

Kommentera

