Tar det isigt

Vintern har inte släppt sitt grepp än. Nu tycker jag att jag börjar vänja mig. Kanske är jag optimist, men visst luktade det som om det var en väderförändring på gång igår? Solen sken på ett underbart sätt i a f.

Jag har varit genomförkyld i veckan, men det börjar lätta.

P1050327.jpg

Dethär är ju en blogg där jag ibland delar med mig av recept. Idag får du inget fullständigt sådant. Idag har jag tillagat älgkalvkotletter. Jag bara bryner dem, kryddar med svartpeppar, lite timjan och ett gott salt, sedan får de eftersteka 15 minuter i ugnen, då blir de perfekta. Tillbehör. sås och potatis – det är makens favorit, och lite goda ugnsbakade grönsaker.

Den äldste sonen har flyttat hemifrån. Han gjorde det officiellt för 2 veckor sedan. Ja, jag visste ju att det snart var dags, och han har köpt sig en lägenhet, men, oj, vad konstigt – TOMT det känns. Lite sorgset med tårar i ögonen emellanåt, trots att han bor så nära (3 km bort i samma stad). Han bor i huset bredvid där vi bodde när han föddes, och där han är ”gjord”… Jag var och hälsade på honom idag. Vi fikade gott kaffe och hans flickvän hade bakat goda småkakor med mjölkchoklad i. Mmmmmmm goda!

Tyckte du också att det kändes konstigt när ditt/dina barn flyttade?

Jag blev varm om hjärtat igår, för jag fick denna fina bukett med blomsterbud

Tulpaner (2).jpg

Ett par närbilder också. Blommorna kommer från mina f d kollegor på NST (HD numer).

Tulpaner 2.jpg

Denna tid är underbar, vad gäller tulpaner. De är utsökt fina, och de känns som en vårkänsla. De står på köksbordet.

tulpaner.jpg

Ljuvliga, eller hur?

Något som även påminner mig om våren, är att physalisfröerna som jag satte för ett par veckor sedan har kommit upp fint. Snart är det dags att så tomatfrön, får se hur många olika sorter jag ska ha i år….

Jag önskar dig allt gott!

 

One thought on “Tar det isigt

  1. tulpaner är favoritblommor på våren. när jag hade marklägenhet hade tulpaner i mängd i rabatterna, valde omsorgsfullt så att jag skulle ha olika blomningstid på dem och få njuta av dem länge.Bägge mina söner flyttade hemifrån samtidigt – gissa om det blev tomt för jag separerade samtidigt. av en familj på 5 blev det helt plötsligt bara två kvar, jag och lilltösen.

Kommentera

