"Läsarfråga" och cafétips i Malmö

P1050549.jpg

Jag undrar om du ser vad det är?

lilla kafferosteriet.jpg

Besökte detta trevliga cafe i gamla staden i Malmö. Jag rekommenderar stället främst för att det är så mysigt.

Lilla kaffe inne.jpg

Här kan man beställa det man vill ha. Sedan går det bra att stanna på denna våningen, gå ut, eller traska uppför trappan. På ovanvåningen ser caféet mest ut som en lägenhet med olika små möblerade rum, där det känns inbjudande att sitta.

P1050510.jpg

En kolakladdkaka med en luftig klick vispgrädde smakade utsökt till kaffet. Jag tycker om fatet, det gör att det ser extra gott ut.

Det var allt för idag.

Allt gott till dej!

5 thoughts on “"Läsarfråga" och cafétips i Malmö

  1. Hejsan !Blomman med blommorna och frukterna känner jag ej namnet på, men jag vet att jag sett dem ?För ett tiotal år sedan fanns ett kafé, som påminde om det som du beskriver, i Sundsvall.Det låg i en gammal fastighet, och kallades ”Kafé Bakgården”. Det är flyttat nu, heter ”Café Charm” men är alls inte lika charmigt., och mycket dyrare. ( kladdkaka tycker jag inte om ;-)Nu har väl snön i Skåne försvunnit, eller ? Här har den i alla fall börjat ”att falla ihop”., men i dag kom det lite lagomt med nysnö som åter färgat allt vitt och vackert.Vårhälsning !

  2. Alltid lika roligt att höra ifrån dig!Fika är en av mina favoritsysselsättningar.Tror inte jag är ensam om det.Själv kommer jag från fikastan nr 1.Gissa vilken?

  3. hej. men hallå… har du glömt Les Trois Roses på Gustav Adolfs torg? världens godaste espresso och den allra ljuvligaste tryffel du kan hitta, allt skapat av Jan Hedh och Maria Escalante

Kommentera

