Snudd på euforisk på systembolaget

Jag gjorde mig ett ärende in på Systembolaget, för att köpa en finare whisky i födelsedagspresent. Jag diskuterade med mannen som är butikschef, angående vilken sort jag skulle välja. Slutligen bestämde jag mig för en Glenfiddish. Den passade bra för smaken lät god ”maltig, aningen fruktig smak med fatkaraktär, inslag av päron, halm, ljunghonung och choklad.”

Nu händer det som gjorde mig närmast euforisk. Han frågade mig om leg!

Mig!

Hurra!

Jag menar, jag är 43 år!

Eftersom att jag reagerar med glädje, kommer det andra biträdet fram till kassan. Efter en kort blick på mig säger hon: Jag skulle också frågat om leg!

Dessa två underbara människor (jag tror att de har ledsyn), gjorde min dag!

 

P1050493.jpg

Denhär mjölkkannan har ingeting med inlägget att göra.

Allt gott till dej!

5 thoughts on “Snudd på euforisk på systembolaget

  1. Jag vet det hände mig också varje gång på det System där jag bor, men bara hos en av kassörskorna. Och det tog 20 gånger innan hon började känna igen mig, men nu är det roliga slut…

  2. Hej Carina !Nu får du sätta in en porträttbild på dej själv i bloggen, för nu blev vi nog alla nyfikna ;-DEn vacker vårdag önskar jag dej och de dina !

  3. Kan först att du regerade med glädje måste jag säga. Jag tror inte många under 20 år skulle stå och diskutera en whiskey för är du under 20 handlar man inte sådant. Tro de handlar mest öl och cider i den åldern och kanske vanlig vodka.

Kommentera

