Och just nu är det bara 3 grader

Så märkligt. Igår var det varmt, uppåt 17 grader enligt maken, vårigt och uppåt, trots att solen inte sken hela dagen. Idag regnar det småspik och det är 3=tre grader varmt! Eller, egentligen ganska kallt…

Jag sitter här med min andra kopp te, och vet inte riktigt vad jag ska göra med min dag. Maken är ledig, vilket ger extra många möjligheter. Vi får se.

Jag har fotograferat några träd, de senaste veckorna. Tycker att de är vackra:

P1050586.jpg

Detta är taget  i Gånarp, en knapp mil ytanför Ängelholm. Jag och maken, som letat en bit mark i 20 år, eventuellt med hus på, hittade en jätte, jättefin i Gånarp. Den ligget på Hallandsåsens flacka del, med vinunderlig utsikt över slätten mot Ängelholm. Hela marken är kulturklassad och underbart vacker med både skog och öppen mark. Vi lade ett anbud, var högst, det blev budgivning, vi bjöd över, och var beredda att plussa på 200.000 till. Men mäklaren ringde och sa att säljaren stoppat budgivningen och bestämt att de ville sälja till en granne och vän. Vi är mycket besvikna.

P1050805.jpg

Ytterligare ett av de vackra träden på marken. Marken har den högsta kulturklassningen, vilket innebär stora restriktioner vad gäller byggnationer. Men, vi kände att här är det fint att bo.

P1050868.jpg

Denna gamla ståtliga ek är fotograferad utanför Mjöhult i Skåne.

Önskar allt gott till dej och en trevlig helg!

6 thoughts on “Och just nu är det bara 3 grader

  1. Förstår verkligen att ni är besvikna. När man äntligen har hittat ett ställe där man verkligen vill bo på. Det är verkligen inte helt enkelt.Men förmodligen var det någon mening med det.Ni hittar nog ert drömställe så småningom.Här är också lite ruggigt idag.Var är du våren?

  2. Tråkigt att ni inte fick huset. Fick och fick, men du förstår vad jag menar. Träd är jätteroligt att fota. Helst underifrån, men jag blir så yr. Har inte fotat på över 14 dagar en endaste bild.Tack för din kommentar. Ryggen får jag nog räkna med ett bra tag. Det har hängt med i 17 år Men nu kan jag iallafall röra mig.Hoppas du fick en fin dag.Kram

  3. Önskar dig en underbar söndag !!!! Kan känna besvikelse över det Birdett skriver om att ni inte fick huset, men det kommer fler hus=) kramizar//sarah

  4. Hej Vännen!Jag förstår också att det kan kännas ledsamt, men det måste ju finnas något bättre bakom kröken. Vi tror på det. Ja träd är fina. Min man älskar att rita och måla träd.Nu önskar vi er en underbart skön påsk!Stor kram!

  5. Hej! Vilka fina foto du tagit på träden. Det var tråkigt att det inte blev något hus. Jag hoppas ni får en chans på ett annat. Jag önskar dig en Glad Påsk!

  6. Tråkigt att ni inte fick marken ni ville ha. Jag vet hur det är för vi har kollat på många hus men är det något man blir intreserad av så är det alltid någon som har mer pengar. Jag tycker att det är tråkigt att det viktigaste är pengarna inte hur man kommer att sköta marken/huset. Vi har tyvärr tröttnat på att titta på hus, stannar nog i vår marklägenhet. En gång fick vi vårt hus men efter att en besiktningsman varit där kom det ju fram väldigt många fel så vi hade batalta 7500 på besiktning men valde sen bort huset. Det hade kostat mer än det smakade.

Kommentera

