Godisvanor??

Jag hade verkligen hoppats på att det skulle komma en och annan påskkärring och knacka på dörren. Hade hamstrat ett lager godispåsar till de utklädda. När jag var liten, älskade jag att klä ut mig. Minns att mamma t o m körde runt mig, så jag kunde besöka riktigt många. Sonen trodde att halloween har tagit över utklädningshögtiden, kanske det, men det är ju synd. Så, jag gav en påse godis till vänina M, men, vet inte riktigt vad jag ska göra med resten… Själv äter jag sällan godis, sonen säger att han försöker låta bli, och maken gillar mest lakrits. Såg att svenskarna äter i genomsnitt 18 kilo godis per år och person. Jo, jag äter 70-85%ig choklad, men, jag lyckas inte fylla min kvot, kanske en tiondel. Tackar faktiskt nej de allra flesta gånger som jag blir bjuden. Förr åt jag ibland gröna grodor gröna grodor.jpg och gelehallon och sockrade persikor. Minns en helskön reklam för gröna grodor ”Ät en grön groda idag, så kommer troligen inget värre att inträffa”.

Hur har du det med dina godisvanor?

Ett par vårtecken bjuder jag på idag.

Krokus.jpg

Snart överblommade, tyvärr. Påskafton, gränsbygd Skåne-Småland-Halland

krokus2.jpg

I min trädgård för en dryg vecka sedan. Gillar pistillen! påminner om minisvampar korsade med nejlika.

snödroppar2.jpg

Ängelholms centrum, en dryg vecka sedan.

snödroppe.jpg

Nästan lite blått på himlen – du ser väl att det är en snödroppe… Påskafton.

ek.jpg

Påskafton. På promenad, såg jag denna vackert formade ek.

Idag har jag promenerat på stranden. Det kommer kanske bilder från den promenaden imorgon.

Jag hoppas att du haft en riktigt God påsk!

Allt gott till dej!

9 thoughts on “Godisvanor??

  1. Jag äter också helst choklad. Men lite av varje rinner när när man har köpt lösgodis.Idag känns det kallt och rått tycke jag, så jag eldade faktiskt i brasan nu.Ha det fint!

  2. Jag ville skicka in ett bloggsvar:Den känns väldigt aktuell nu=)… klart jag kommenterar hos dig, men du behöver inte tacka vännen!!allt gott o kramizar

  3. Hoppas du också har haft en bra Påsk. Ja vårblommorna lyser så vackert i skogen nu.De gröna grodorna är goda. Men det som är godast är Lakris,både i smågodis och glass.Ha det bra.Kram/anita

  4. Hej och tack för vackra vårblommor att se på. Snödroppen liknar nästan ett vindkraftverk. Här hos mej kan man ännu finna meterdjupa snöfält där det varit skugga, men på älvens is har det tinat så att det går att åka spark bitvis.Det är roligt med vår och ljusare kvällar, men har Du tänkt på att om endast 73 dagar så har solen passerat sin högsta höjd och sedan blir dagarna bara kortare och kortare igen ? Nu var jag lite elak,va ! ;-D

  5. Hej!Otroligt fina bilder du har! Du är duktig på att fotografera.Angående godis, så vill jag helst inte äta utan riktig mörk choklad som är nyttigare. Det gör ont i mig när jag ser hur mycket godis som barn får ofta. Hörde i radion att det borde stå varning på godiset, så mycket som det förstör för oss. Det raffinerade sockret är lika farligt som heroin och borde batraktas som gift. Ja det var deras ord och jag kan hålla med dem för inte är det nyttigt. Tänker på cocacolan som många måste ha, den är ju värre än något annat. Stackars tänder!Oj, detta blev ingen rolig kommentar, men det var i mina tankar.Önskar dig en underbart solig dag!

  6. Försöker hålla igen….vad gör maken då?? köper en påse ahlgrens bilar!!! det är inte lätt!!! kramizar på dig vännen och hoppas du har en fin dag!!

  7. fantastiska bilder som vanligt. den på snödroppen är läcker.jag gillar godis, kan äta nästan vad som helst,ha det gott

  8. Ja du jag älskar nästan all godis och mest då choklad. Mörk choklad tycker jag inte alls om och är då hellre utan. Nu efter gastric bypass operationen så får jag ju inte alls äta något godis och det har faktiskt gått över förväntningarna. Väntar fortfarande på att jag ska bli jätte sugen. Visst känns det lite jobbigt när man är på kalas och det står en jätte skål med godis på bordet. Men nä tack nu äter jag inget sådant. Någon enstaka gång tar jag en sockerfri läkarol.

Kommentera

