Strandpromenad

Är en dag bakom, men, vi får leva med det. Jag menar, det som hände idår, visar jag bilder på idag.  Hade varit både varmare och skönare att ta dendär strandpromenaden idag.

På tal om idag, hände det min son en grej, som jag bara måste berätta. Han letar efter en bil. Gärna en golf, för ca 30′. Idag provkörde han en sådan i Helsingborg. Det var en privatperson som satt in en annons på Blocket. Direkt efter provkörningen, stängde sonen bildörren, och då gick den i lås – med bilnycklarna i tändningslåset, och reservnyckeln i samma knippa… Oj. Vad skulle han göra? Vad skulle jag gjort? Vad skulle du gjort?

Han sa, vilket var sant, att han var tvungen att återgå till arbetet, och körde iväg med firmabilen. Fast innan han körde, blev han erbjuden att köpa bilen med rutan inslagen (ni vet, som i HippHipp). Killen som ville sälja golfen försökte även öppna låset med en skruvmejsel, och en hel del andra nycklar…

Tyvärr inga bildbevis men, en del strandbilder från igår

P1060096.jpg

En tall som står på huvudet

 

P1060055.jpg

På stranden låg det DRIVOR med snäckor. Det var fler än vanligt, och det var verkligen ovanligt många ”bebisar”, alltså sådana som bara är ungefär ½ cm stora.

 

P1060074.jpg

Det är fint bland alla små stigar bakom sanddynerna.

P1060072.jpg

Det regnade på förmiddagen, och dropparna hängde kvar.

P1060092.jpg

Klart att Jessi var med! Här kommer människor snart att ligga och sola, tro mig!

P1060098.jpg

Och snart kommer vi att kunna sitta här och njuta av medhavd matsäck utan att frysa rumpan av oss!

Allt gott till dej!

3 thoughts on “Strandpromenad

  1. Fina bilder som vanligt och mycket mera ”vårigt” än vad vi har det i mellansverige. Åh vad Jessie blivit stor och mysig…..ha det så bra du kan….

  2. Ja jag ser fram imot att kunna köra till stranden i Ystad en skön kväll. Måste bli lite varmare och det måste sluta att blåsa så föbannat också.

Kommentera

