Djur på Hallandsåsen

Har fått årets första myggbett, det kliar rejält. Såklart. Det sitter på höger ben, 10 cm ovanför ankeln, och jag vet inte säkert var jag fick det, bara att det fanns där igår. Brukar annars ofta ha tur, makens blod smakar bättre, så de sticker i regel honom istället. Och, det är ju honorna som sticker, så de dras kanske mer till en snygg man🙂

Idag fyller min svärfar år. Grattis! Vi firade hans dag redan i söndags. Goda kakor, tårta och trevligt sällskap! Han är en riktig ”Turgubbe” och brukar ofta ha tur i spel, därför fick han många lotter. Han räknade ut att det fanns lotter för 600, men vinster för bara 95 kronor. Summeras som uselt!

lamm.jpg

Dehär lammen bor hos svärföräldrarna uppe på Hallandsåsen, de är 2 veckor och helt bedårande söta!

lamm

Snacka om att kunna posera…

lamm

Ja, du ser rätt, ett av lammen har små ljusbruna fläckar.

lamm

Sötnos!

tupp

Det spelades ingen marschmusik, även om han ger sken av det…

tuppen.jpg

”En tupp i en hönsgård”, omgiven av 17 damer – vad mer kan han önska sig!? En del av damerna har jag bild på när de var små. Klicka här, så kommer du till det inlägget.

Nu ska jag iväg på ”Skrivarkurs”. Vi skriver på onsdagar, fikar och är varandras bollplank. Min norska väninna M ska också med idag, sedan ska vi spela Lips, det är ett Karaokespel. Kul!

Allt gott till dej!

3 thoughts on “Djur på Hallandsåsen

  1. Namen vilka sötnosar! Du inspirerar mig – måste till bondgården här i närheten och se vad som händer bland djuren!

  2. Lammen är verkligen söta. Ja tänk om man hade 17 karlar efter sig, nä det hade nog varit för jobbigt.Jag har också den turen att myggen inte brukar bita mig men mannen därimot får massor av myggbett.

  3. söta lamm. jag frestas att säga ”Top Model – släng er i väggen, här kommer naturbegåvningarna fram”ha det gott

Kommentera

