Kalvar på grönbete

Jag gillar kalvar. Jag tycker om kor också. Men, kalvar är bedårande. Jag hade förmånen att få växa upp på en liten gård, och vi brukade ha kalvar. Det var så mysigt, när de sög på fingrarna.

Något annat som är mysigt, är att maken kommer hem imorgon kväll. Då har han varit på kurs i Hufvudstaden sedan i måndags. Saknar honom så.

P1060558.jpg

Vilka knän han har.

P1060561.jpg

Här närmar vi oss kalvdans🙂 De är glada över att få komma ut.

P1060589.jpg

Han var för liten för att få komma ut, men, snart hoppar och springer även han runt i hagarna. Han är bara tre dagar. Dehär kalvarna bor nära Boarp mellan Torekov och Båstad hos en god vän.

Allt gott till dej!

7 thoughts on “Kalvar på grönbete

  1. Jag levde med en bonde i min ungdom. Jag minns också hur mysigt det var med kalvarna och vad roligt kosläppet var…Hemikram!!

  2. Du verkar ha en glad jordnära sida som jag gärna besöker igen…Jag är ju kock i grunden… Kalvar är SÅÅÅÅ söta!!Hemikram!!

  3. BSVad roligt att jag kunde göra dig glad!! Och du läser gärna såg jag?? Då hoppas jag du hittar in till mina texter till höger under kategorier…Mat och sådant är ju min grund och nu har jag upptäckt en NY passion, att baka ”amerikanska tårtor” Titta på min Tartsidan.se om du blir nyfiken…Och JA, jag har gjort dem alla själv =0)Hemikramar till dig!! tårtsidan finns under mina favoriter som genväg…Nu går jag in på snackis och frågar om du vill bli min vän, för vi verkar ha en del gemensamt!!Hemikramar!!

  4. kalvar är så söta. jag minns när jag var liten, det var jätteroligt att titta på när bonden släppte ut korna. sicken dans. ha en fortsatt fin dag/kväll/helg🙂

Kommentera

