Strandpromenad i Vejbystrand

Idag regnar det inte! Solen skiner, men det var ganska kallt i morse. Jag har varit och gått tipsrunda tillsammans med mina svärisar, och hunden Jessi (min). Är rätt kul att gnugga geniknölarna på söndagsförmiddag. Bilder från idag, kommer senare, kanske imorgon. Dessa är från häromdagen.

P1060607.jpg

En skogsviol

P1060614.jpg

Skogsviol i närbild

P1060615.jpg

Någon som vet vad dethär är för blomma? Den växer i strandskogen och ä’r ca 25-30 cm hög, den är i stort sett utblommad redan.

P1060624.jpg

Är förtjust i trutar, och tar ofta bilder på dem, och verkar inte tröttna. Visst, det är ingen kanonbild, men de får vara med ändå.

P1060629.jpg

Väninna M’s söta hund har fått en klippning, så blir det inte fler utställningar, men hon är mycket lättare att sköta! Lika söt är hon, givetvis.

P1060634.jpg

Nyckelpiga på nyponblad.

Idag är det nästan sommarvarmt, fast dagen då dessa bilder togs, var det mer vårväder. Nu sitter jag här med en kopp te igen (Kiss me kate heter det).

Ser fram emot att åka till Köpenhamn nästa helg. Vi ska övernatta på Scandic Regent, som ligger precis vid Ströget. Vi har inte något inplanerat schema, det blir säkert bra oavsett!

Allt gott till dej!

5 thoughts on “Strandpromenad i Vejbystrand

  1. Åh vad mysigt med hotellnatt…Kommer ni att att äta middag? Sist jag hade hotellnatt var faktiskt i samband med mitt bröllop…Skulle vara roligt att göra igen. Snart är barnen stora nog…Frukost på sängen är en höjdare…BSHan hälsar så gott tillbaka. Min bror, som är en duktig fotograf, hälsade på idag och hjälpte gubben att installera Photo Shop! Min gubbe har en gammaldags systemkamera Olympus som han har tagit ganska coola bider med och jag fick en liten digitalkamera i bröllopsdagspresent förra året…Du får nog dras med mig ett tag…Hemikram!!

  2. BSDet är jättefrustrerande när det inte funkar…Hemikramar till dig också och försök imorgon, då kanske AB fixat buggen…

  3. tack för ditt besök hos migtror att blomman är en slags nunneört, vet dock inte vilken sort finns några att välja på…Mycket härliga bilder.. : ) Lovar gott

  4. Låter härligt med en resa till Köpenhamn.Fina bilder har du igen. Söt nyckelpiga!Ha en härlig fortsatt dag!

Kommentera

