Japanska körsbärsträd i bilder

Det kan kanske tyckas att det är väl många bilder, men då får du skrolla förbi. Jag ville försöka ge en känsla av hur det ser ut, från olika vinklar, som om du var med  mig. Vilken tur att vi var där igår, för blommorna började redan falla av, och idag är det mulet och kallt. Bara 7 grader, nyss, kanske temperaturen stiger lite uppåt dagen.

Platsen du ska åka till om du vill se dessa vackra träd är Nya Torg i Ängelholm, men, det finns kanske ”smultronställen” i din närhet?!

P1060893.jpg

Världen är rosa på Nya torg. Eller i varje fall vadderad med rosa moln. Ja, det är en romantisk plats.

P1060900.jpg

Det är fyra stora träd, som växer såhär i en allé. jag är så tacksam till den som planerade detta en gång. Mamma är med på bild.

P1060912.jpg

Som jag sa, små rosa moln

P1060915.jpg

Denhär humlan, och några tusen av hans kusiner hade hittat hit. De var strängt upptagna med att pollinera och brydde sig inte alls om åskådarna

P1060935.jpg

Ett rosa tak, någon?

P1060953.jpg

Rakt upp. Ser du fågelboet uppe till vänster, ingen dum plats att bo på!

P1060966.jpg

Denhär humlan är drygt 2 cm lång, en stor rackare, alltså. Det ger en uppfattning om hur stora blommorna är. Och, det är faktiskt ganska stora humlor. Jag gillar humlor, mycket!

Hoppas du gillade att följa med till Ängelholm

Jag önskar dej en bra dag och

Allt gott till dej!

 

6 thoughts on “Japanska körsbärsträd i bilder

  1. Åh..vad fina bilder. Det kunde jag behöva idag då jag börjar tvivla på att våren ska komma övertaget.

  2. Att du tar vackra bilder har jag greppat för länge sedan.. *LER*men att ni har så andlöst vackra träd!! Mycket avundsjuk, faktiskt!!Kom in till mig, jag bjuder på mat idag!!Hemimat!! och kram förstås!

  3. tillägg; Man blir så glad av att gå in till dig… alla fina bilder och känslan här…Hemikram!!

  4. visst är det underbart med dessa rosablommande träd. Vi har några tätt intill varandra även i min stad, när man går under dem nu är det som att gå i rosa snöfall😉

Kommentera

