Röka på i Köpenhamn?

När vi kom till Köpenhamn i lördags, var Rådhustorget fullt av demonstranter. jag är osäker på om de ville ha gratis hasch, eller om det skulle vara legalt. Det kändes att vi hade lämnat Sverige!

P1070028.jpg

En del av demonstranterna. Stämningen var lugn, som synes.

P1070030.jpg

Två som tänder, framför en talande skylt. Se hur mycket rök det är.

P1070032.jpg

Den engagerade talaren syntes knappt bakom all rök…

P1070036.jpg

En glad åhörarinna

P1070042.jpg

Bilen som hyser talaren. Lägg märke till tjejjen i rullskridskor.

P1070045.jpg

Istället för Politi, står det idioti på hennes overall. Och även batongen är utbytt…

Och, nej, jag sällade mig inte till demontranterna.

P1070098.jpg

På kvällen ett par timmar senare var alla borta, och nu samlas bilentusiasterna här istället. Jag gillar denna bilen, tror att en liknande setts i en Bondfilm.

P1070084.jpg

Kan inte mycket om denna typen av bilar, men jag förstår att de ägs av entusiaster.

P1070088.jpg

Just denna hade ett ”muskulärt” motorljud!

P1070096.jpg

Ja, jag tycker att den är cool.

P1070091.jpg

Två fina mustanger närmast i bild.

P1070104.jpg

Och här kommer ännu fler bilar. Jag räknade inte, men det fanns säkert över 50 bilar på torget vid dethär laget. Alla verkade vara entusiaster, och stämningen var oerhört god.

Allt gott till dej!

6 thoughts on “Röka på i Köpenhamn?

  1. Mycket roliga bilder att se och mycket fina bilar…Minns när jag jobbade på Big burger (numera Burger King) som ung och man hade microfoner vid kassorna som man beställde maten i. Efter stängning brukade jag coh en polare sjunga i mickarna med musiken på högsta volym i köket..”Mustang Sally” nynnar glatt i detta nu…Min gubbe är musclecar frälst och vi brukar åka på olika events kring dem…Hemikramar!!

    • Jobbade för länge sedan i ett gatukök. Jag o en av mina arbetskamrater brukade sjunga både före och efter arbetet, medan vi förberedde eller städade. Det gjorde allt lättare, fast, vi hade tyvärr inga mikrofoner. Allt gott till dej!

Kommentera

