Tro’t om du vill…

Idag har jag varit tillsammans med yngste sonen, väninna M, hennes dotter och hennes lille bebis på Gekås i Ullared. Jag har åkt till Ullared regelbundet sedan mina söner var små. Idag köpte vi kostym med skjorta, slips och läderskärp till sonen som tar studenten 11 juni. Äldste sonen har födelsedag samma dag, och hans flickvän tar studenten, den dagen. Tjohoo, det kan komma att kännas lite stressigt. Skönt att ha en sak avklarad.

När äldste sonen tog studenten, grillade maken åt våra gäster. Jag hade bakat tårta och köpt färdig potatisgratäng (för att spara på krafterna). Det blev lyckat. Sannolikt gör vi något liknande i år. Eftersom yngste sonen inte gillar tårta, alls, funderar jag på om vi ska göra tiramisu i portioner, eller om jag ska köpa glasstårtor. Hemglass har fina, men de är ganska dyra.

Jag tog två bilder på himlen häromkvällen. Bilderna är tagna på gatan där jag bor. Anledningen till att jag har med 2 nästan identiska bilder, är att jag ville visa att det är de naturliga färgerna, bilderna är helt oredigerade. Och de är fantastiska i färgerna! Eller hur?

P1070015.jpg

P1070017.jpg

Allt gott till dej!

4 thoughts on “Tro’t om du vill…

  1. Fruktansvärt vackert!! Synd att grabben inte gillar tårta…Har du bild på tårtan du bakade??Hemikram!!

  2. Vi har också student i nära framtid. Har ingen aning än vad vi ska äta, kanske blir det grillat? Låter smidigt.Sonen får väl göra gratängerna dagen innan själv, han är ju duktig på sånt. .

    • En och annan god sallad och melonskivor är bra tillbehör. Och, ja, det fungerar. vi helstekte grishals i bit, blev saftigt och fint. Min yngste är matintresserad han med, så jag kan säkert få honom att göra ett och annat av förberedelserna. Igår sa han att han ville att jag skulle stryka hans examensskjorta… jag avskyr att stryka. Jag hoppas att han ber min mamma…Allt gott till dej!

Kommentera

