Ängelholmsbilder

Idag regnar det, och det blåser dessutom. En kompis berättade att det är 20m/s i byarna. Blä😛

Jag köpte nya glasögon för ett par veckor sedan. Tyvärr visade det sig att jag inte tålde ett av paren. Det var en skruv som satt på insidan av skalmen, som gjorde att jag fick ett märke som kliade infernaliskt. Nu måste jag välja ett nytt par, och jag har så’n beslutsångest. Ungabadunga. Ska iväg nu igen, och se. Jag gillade ju verkligen de andra bågarna…

Dehär bilderna är tagna i lördags och i söndags.

P1070468.jpg

Loppis på Tingstorget. Vem som helst får stå här på lördagar under sommartid. Man håller på att plocka ihop.

P1070470.jpg

Samma Tingstorg från en annan vinkel.

P1070478.jpg

Dovhjortar i Hembygdsparken.

P1070480.jpg

Svärmor på tipspromenad, Rönne å till höger i bild, Hembygdsparken ligger utanför bild uppe till vänster.

P1070482.jpg

Hägg, en bild ”rakt upp”. De doftar fantastiskt. Är en favoritdoft som jag minns från lågstadiet, då en klasskompis hade att träd nära sitt hus.

P1070490.jpg

*sjunger* Gullviva, Mandelblom, Kattfot och blå viol

P1070504.jpg

Bilden är tagen mellan Rönne å och Hembygdsparken

P1070512.jpg

Denna bilden är också tagen mellan Rönne å och Hembygdsparken.

Allt gott till dej!

14 thoughts on “Ängelholmsbilder

  1. ja, inte går man ut idag *burr* vi tog samma runda med vagnen som bilderna visar men några timmar tidigare😀

    • Vi gick tipspromenad på söndagen, men loppisbilderna är tagna på lördagen. Stor kram och Allt gott till dej!

  2. Fantastiskt lockande bilder! Jag tar flyget och kommer! Ut i skogen ska jag gå, plocka blommorna de små …:O)

    • Vilken tur att vi har flygplats här! Jag tycker oerhört mycket om min lilla stad.🙂 Tack för kommentar!Allt gott till dej!

  3. Har ett par häggar i trädgården som sambon väldigt gärna vill hugga ner. Men han får inte för mig, de är så vackra nu, sen ser man verkligen att de går omlått med syrenen som står bredvid.

  4. Vad dumt att glasögonen började klia..dom va ju jättefina på dej! Men jag tror säkert du hittar några andra som e lika fina!🙂 Själv så håller jag fortfarande på med att leta efter bågar…det ser ut till att ta tid..har letat i månader:-/.. Aaaarghh, det e hur svårt som helst att hitta några som passar. ”Problemet” e att jag har en så pytteliten näsa att sätta dom på, så dom allra flesta bågar kommer för långt ner. Man bör ju helst kunna SE lite genom glasögonen också, det e vel lite av poängen med att HA glasögon, skulle jag tro :-pKraamelikraamar!

    • Hej! Ja, det var urdumt med glasögonen. Det par som jag valt nu är inte så snygga, tycker jag… Förstår att det är svårt. Kan man inte justera de små tapparna mot näsan för att reglera bågen så den passar bättre?Extra stora Kramelikramar.Allt gott till dej!

  5. Hej, flyger förbi och kollar läget!! Dovhjortar får mig att tänka på mitt speciella djur rådjuren!!Fina bilder som vanligt, tumme och vi ses, när du kommer lommande in till mig…Hemikramar!!

    • Skoj att du gillar rådjur. De är så fina! Tecknade av dem ibland, när jag var yngre. Nu har de ofta kid, har varit ute och letat för att ta bilder, men, inte lyckats än.Kramar ochAllt gott till dej!

Kommentera

