Tulpaner, tulpaner, överallt tulpaner!

Idag regnar det i alla fall inte. Solen skiner, från en lätt molnig himmel, och det blåser en del fortfarande. Jag har just suttit och gosat i växthuset. Min tanke är att jag ska ta lite bilder därifrån och visa, snart. Att sitta där ute är skönt, det är varmt, och jag gillar allt grönt, skoj att se att det växer ”så det knakar”.

Vid mina promenader har jag passat på att ta bilder på alla tulpaner som fortfarande blommar vackert!

tulpan1.jpg

Tulpaner6.jpg

tulpaner2.jpg

tulpaner3.jpg

tulpaner5.jpg

P1070115.jpg

Till dej – ett helt fång av de vackra papegojtulpanerna! Ha en underbar dag!

Allt gott till dej!

8 thoughts on “Tulpaner, tulpaner, överallt tulpaner!

  1. Ja visst är tulpaner snygga. Min granne har en fin rabatt fulla med tulpaner som jag brukar fotografera varje år men tyvärr i år hann jag inte med. De brukar ju blomma några dagar men i år hann de inte mer än precis slå ut och knappt det så var de fula med en gång. Blåste helt i sönder så det var lite trist.

    • Jag har också sett sönderblåsta tulpaner.. Det är synd. Glad att jag även hittade hela.Allt gott till dej!

    • Ja, om du har vägarna förbi, får du gärna sitta där med en kopp te eller kaffe tillsammans med mej. Tackar allra varmast för bildberömmet!Kramar!!!och Allt gott till dej!

  2. tulpaner är en favoritblomma, de är så vackra där de lyser i rabatten på våren.vackra är också ungdomarna på väg till studentbalen.ha det gott

Kommentera

