Studentbal

Sonen och flickvän har varit på studentbal. Jag tycker att de är bedårande vackra båda två. Känner hur mitt modershjärta sväller av stolthet.

Idag har svärisarna varit här på besök. Vi grillade kotletter till alla utom till mej, jag grillade ett kalkonlår. Hittade ett i frysdisken på Citygross. Kryddade samma som fläskköttet (en anings ketchup, honung, god grillkrydda, grov svartpeppar, ganska mycket ingefära och ljus japansk soja). Till det grillade serverade jag klyftpotatis m skalet på (egna) och en råkostsallad på ny vitkål och granatäpple, använder samma recept som till rödkålssallad. Till och med maken gillade salladen, och tog flera gånger. Ny vitkål är ljuvligt gott! När maken grillar, lägger han lite askspån på glöderna, det ger en fin rökt smak.

P1070523Bäst.jpg

Åh, vad fina de är! Fick föresten en förtidig morsdagspresent av honom idag, en vacker orkidé.

P1070535.jpg

Det söta paret åkte ståndsmässigt till festen, tillsammans med två vänner.

Frank o Michelle HD.jpg

Denna bild publicerades idag på hd.se. Hennes skor är ursnygga, med hög silverfärgad klack.

Allt gott till dej!

20 thoughts on “Studentbal

    • Tack kära du! det är precis så jag också känner. Glad jag blev!!!Kram och allt gott till dej och trevlig helg!

  1. Fina,men lite lustigt va olika skolor har olika ”etikettregler” vid bal. Så korta klänningar är inte tillåtna här. Måste sluta nedanför knät.

    • De flesta hade lång klänning, såg jag på bilderna. Glad att du tittade in och kommenterade!Allt gott till dej och trevlig helg!

  2. Jag förstår att du är stolt. Jag har mitt kvar nästa fredag.Det är så kul med student, en så glad tillställning.Vi får se om jag också får till lite bilder…:)

    • Själva studenten är den 11:e här. Lycka till, och du, om det är möjligt, ta hjälp, och var inte överambitiös, då är det risk att du själv inte kan vara med på festen.Kram och allt gott till dej!

  3. Vitkål är bra, det har jag skrivit om på hemimamma svarar *ler*. Recept är kul och mat är gott. Fina ungdomarna är!! Orkideer är vackra!! Vacker bil också..Hemikramar och självklart allt gott till dig!!

    • Japp, därför smakade det extra extra gott. Pratade med maken om ditt svar.Ja, visst är de fina! Blev så glad för orkidén. I like.Stor kram och allt gott till dej!

  4. Så tjusiga de är. Är några år sen mina tog studenten. Dottern var med på bal och allt möjligt medan ena sonen hoppade av skolan och den yngsta knappt ville ha varken presenter eller fest, inte ens en studentmössa skulle han ha. Ja så olika ens barn ändå kan bli.

  5. Wow, vilka snyggingar…Här ska min son på bal också, men dom ska inte gå parvis. Det är i år dom kommit på att niorna ska ha bal??=).. kramizar på dig!!!

    • Förstår om niorna också vill känna sig stora. Men, ja, jag tycker ändå att det liksom är lite överdrivet…Tackar för komplimangen å de avbildades vägnar. Kram ochAllt gott till dej!

  6. Vackert, men säg till grabben att dra åt slipsen ordentligt nästa gång, ser lite slarvigt ut nu.//Herr S

Kommentera

