Efter regnet

Idag regnar det igen. Just nu känns det som om det ”aldrig blir riktig sommar”. Tja, kanske lite överdrivet. Men gurkan i växthuset har inte vuxit en centimeter på flera veckor, och två av plantorna har dött. och, jag tror att det är för att det är för kallt.

Men det finns skönhet även i regnet. Eller hur?

Efter regnet (7).jpg

Närbild på äppelblom med regndroppar

Efter regnet (12).jpg

Annan äppelblomma

Efter regnet (5).jpg

Solen bröt igenom de tjocka molnen, och det blev soldis. Äppelblom.

Efter regnet (3).jpg

Syren med regndroppe

Efter regnet (15).jpg

Bergsklint

Efter regnet.jpg

Någon har lagt en skimrande ädelsten på akvilejans ena blad…

Allt gott till dej!

8 thoughts on “Efter regnet

  1. Som vanligt makalösa bilder…>Flyger förbi och ler åt ditt vackra och flyger tillbaka till min egen skrämmande värld just nu…Hemikramar och tack för andningspausen…

    • Tack min kära vän! du är alltid välkommen på en andningspaus! Ler tillbaka och ger dig en stor kramAllt gott till dej!

  2. Hej Carina. Ja, genetiken kan bjuda på överraskningar. Min förre maken hade bruna ögon. Jag har isblå. Mina två barn med honom har blå ögon…*LER* åt alla dina bloggsvar!!Hemimamma bakade rabarberpaj för första gången i helgen som var.. Vad sägs om den va??Hemikramar!!

    • Det tyckte jag var himla kul! Bjöd på sådan i heögen, men de usla gästerna åt inte upp, så nu har jag fått gå och småsmaska för att den inte skulle förfaras….Allt gott till dej!

  3. Underbara foton som alltid =) får man inte sommaren på riktigt får man det här =DNu längtar man verkligen till somamren och värme! Eller ja jag i alla fall.. Rick har det hur underbart som helst, det kan spöregna och han bara myser ute som alltid annars =) UNderbart med en liten pojke som älskar allt =)Han har fått en egen blogg nu igen, så nu har jag 2 stycken. det var så tråkigt att inte skriva nåt om honom alls.. Har ju alltid gjort det innan =)adressen är: http://MFFhunden.blogg.se

    • Allt gott till dej och tack för kommentar hos mej! Glad över bildberöm, och sommarkänsla! Kul att kika in på Ricks blogg.Kram och Allt gott till dej!

  4. å så vackra bilder. jag älskar regn/daggdroppar på växter, solen får gärna lysa på dem samtidigt så det glittrar vackert.

    • Tack så mycket, nu blev jag glad!🙂 Jag tönker likadant, men, det är sv´rare än man tror att få ”det rätt”. Kram ochAllt gott till dej!!!

Kommentera

