Ljuvligt doftande kväll

Är just hemkommen från en kvällspromenad. Det fina med den, var att det hade slutat regna. Precis i skymningen, öppnar sig blommorna, och det var som att gå i en ljuvligt doftande värld. Det luktar hägg, syren, lagerhägg, friskt efter regnet (!) och flera andra dofter.

Vi såg även ett par igelkottar. Jessi skällde på dem, men, du vet, de är ju helt oberörda, kurar bara ihop sig till en boll och stannar där de är. Såg att de senare gick över vägen. Det gick bra. Jag tycker om igelkottar, de har så söta ansikten.

P1070741.jpg

I förrgår körde vi en runda. Här några harar på en åker utanför Jonstorp.

P1070743.jpg

Det ser ut som om han har koll på mig, även om han äter oavbrutet. Eller så är det duvan som kontrolleras.

P1070745.jpg

Och så stannar han upp, och är vaksam. Det är bra att sitta i en bil, då blir han inte så skrämd, Jösse.

P1070730.jpg

Havet sett från en plats utanför Farhult. Vackert kvällsljus.

P1070731.jpg

Det är Hallandsåsen man ser, men samhället är jag osäker på. Taget på samma plats utanför Farhult.

Vi gör så ibland, maken kör och jag ber honom stanna så jag får ta bilder.

Allt gott till dej!

2 thoughts on “Ljuvligt doftande kväll

Kommentera

