Om kalvar, Strandskator solrosor och maskrosor

Highland cattle (3).jpg

Tycker att han ser ut som en tonåring, lite okammad och Beatelslångt hår…

Highland cattle (4).jpg

Hade jag haft en gård, skulle jag absolut velat ha Highland Cattle!!

Highland cattle (5).jpg

Dethär lilla pyret ville jag gärna ha en bild på, men hon gömde sig nästan hela tiden…

P1070710.jpg

Mina frösådda solrosor blommar näääästan. Åh, vad de är fina!

Maskrosor.jpg

Maskrosorna växer inte i min trädgård, men väl på andra sidan gatan…

Maskrosor (5).jpg

I närbild är de väldigt fina i sin fjunighet. Som barn kunde jag aldrig låta bli att plocka dem försiktigt, för att sedan försöka blåsa bort alla i ett enda blås.

P1070777.jpg

Denhär Strandskatan har väl lite många ben, eller??? Den döljer nog minst en avkomma bland fjädrarna. Vi har ganska många rondeller i Ängelholm, och i ett par av dem, bygger strandskator ett bo. Sedan gläds man åt dem, ända tills ungarna i princip är flygfärdiga, då blir de överkörda. Fy vad trist det känns.

Idag lämnade talgoxarna holken i Holk. Oj vad fort de vuxit.

Allt gott till dej!

 

10 thoughts on “Om kalvar, Strandskator solrosor och maskrosor

  1. Våra grannar har sådana boskap. Jag finner mig varje vår stående helt furundrad över de nya ubersöta tillskotten. Så underbart söta kalvar.Ha det fint.

    • Kan bara hålla med. jag är förtjust i kalvar, och jag gilalr kor, men, de är precis som du säger, ubersöta :-)Allt gott till dej!

  2. Vilka fina bilder! Även jag vet folk här i min närhet som har Highland cattle. De är så coola. Som tagna direkt från Barna Hedenhös.🙂

    • Ja! Där har vi det, barna hedenhös, det var en stund sedan. kul referens. Tackar allra varmast för bildberöm!Kram och allt gott till dej.

    • Ja, det gick tokfort. Ena veckan blommade de vackert, och i nästa var det utblommade… ”ur led är tiden”Allt gott till dej! och kram!

  3. söt kalv :)bilderna på maskrosorna är fenomenala. jag tycker att maskrosor är vackra sen får alla andra säga vad dom vill om det.

    • Tack för bildberöm!! Jag gillar också maskrosor. Mamma gör inte det, och jag har aldrig riktigt begripit varför. :-)Allt gott till dej!

Kommentera

