Blommor i skillingeskogen

Dessa blommor fann jag i skogen, se föregående inlägg.

P1080018(1).jpg

Den vita är mandelblom

P1080145(1).jpg

Det växte många av denna sorten i Skillingeskogen. Undrar vad det är för någon sort.

P1080163.jpg

Vad heter dessa? De är så vanliga, det borde jag veta.

P1080222(1).jpg

 Vilken färg! Den är stor som en smörblomma, ungefär, men längre skaft.

P1080291(1).jpg

Smultronblommor, kanske går jag tillbaka när de är mogna, för här fanns många sådana!

P1080320.jpg

Smörblomma, heter den så?

P1080326(1).jpg

En blyg skogsviol.

Allt gott till dej!

8 thoughts on “Blommor i skillingeskogen

  1. Haha, jag kände bara igen smultronblommorna=)…åneeeej åneeeen inte för att jag äter smultron,, oh,nej jag förknippar inte ALLT med mat eller sånt man kan stoppa i sig=) kraaamizar och tack för fina bilder!!!!

    • haha, du, det är nog jag som bara pratar och tänker på mat och ätbart… sätter griller i huvudet på dej. Förlåt för d. :-)Glad att du gillade mina bilder!Stor kram och Allt gott till dej!

    • Tackar varmast!Felizia – den lyckliga – hade jag fått en dotter, skulle hon nog fått det namnet. :-)Allt gott till dej!

  2. Pingback: Skillinge | Framsnacka

Kommentera

