Jag skulle vilja hålla truten

Maken är i Stockholm på kurs med jobbet. På grund av flygstrejken, vet vi inte om han kan flyga imorgon, eller om han ska ta tåget. Tåget går förvånansvärt snabbt (ca 4 timmar), och Sj säger sig ha satt in extra vagnar, men, på vilken linje vet man ju inte. En del var fullbokat, men det fanns platser både till Ängelholm, Helsingborg och Hässleholm. Jag kollar Hässleholm, för då slipper man byte. Jag vill bara att han ska komma hem igen, saknar honom.

Dehär bilderna har över en vecka på nacken nu. Så kan det bli. Solen skiner från en klarblå himmel även idag, så på så sätt passar de bra.

P1070840(1).jpg

Det känns som mina, men det är grannens, de bildar en både tät och hög häck hela vägen.

P1070842(1).jpg

Jag som älskar närbilder, kan inte låta bli

P1080342(1).jpg

Ett par hundra meter från huset. Gillar färgen!

P1080341(1).jpg

Fantastisk doft, glad att jag inte är allergisk. Nu är de överblommade. Tog ett sista par grenar när jag var på en begravning i förra veckan. De kändes fina som handbukett, med ett brett silverfärgat sidenband om. Jag brukade ge just syrener till personen i fråga.

P1080339.jpg

Denhär busken har det passande namnet gullregn.

P1080363.jpg

Några dovhjortar i Hembygdsparken

P1080353(1).jpg

Och, det är denna truten som jag vill hålla. Ja, han/hon är säkert ganska tung, så det får bli en kort stund, men tid för att smeka de mjuka vita fjädrarna vill jag ha!

Allt gott till dej!

11 thoughts on “Jag skulle vilja hålla truten

  1. Så vackert det är ute nu med all blomsterfägring! Du har fångat färgerna bra, känner riktigt doften av syrén!Jag skulle inte våga hålla truten, de är rätt starka i näbben och jag är lite feg…Kram!

    • Jag är kanske lite feg jag med, men, jag är så betagen av trutar, har nog hundratals bilder på dem. Älskar deras storlek, färger, rörelser, skrina till och med… Det blir nog inget hålla truten på mej är jag rädd…Blir jätteglad över bildberömmet! Kram! och Allt gott till dej!

  2. Men det är ju något helt magiskt! Vilka otroliga färger och vilken mängd! De växer ju helt ihop. jag måste nog lägga in en bild på min gamla spretiga syrenpinne…. Här har de faktiskt inte slagit ut alla syrenerna ännu🙂 Kram

    • Då har du den ljuvliga tiden framför dig. och de doftar förföriskt gott på kvällarna.🙂 Härligt att även du kunde se skönheten i dem! Kramar ochAllt gott till dej!

  3. Otroligt fina bilder du har!Men visst är det synd att syrenerna blommar över alldeles för fort.De är ju så fina!Du har väl njutit av solen i dag?Ha det gott!Kram!

    • Hej! Nej, tyvärr, inget solnjutande för min del. Har haft en riktigt uselt dålig dag, min läkare var alldeles för hårdhänt vid undersökningen igår, så jag har legat pall i ett mörkt rum… Trist, men, så är det. Måste, måste byta läkare.Ja, det är synd att de är så kortlivade. Gäller att njuta medan det går :-)och tack så hjärtligt för bildberömmet!Kramar!!!Allt gott till dej!

  4. Åhhh, så mycket vackert !!! Gillar ju lila så de blommorna tycker jag är extravackra. Tumme för allt fint !BS Visst vill man spy på hela skiten och ge upp ? Orkar inte ha så här ont, orkar inte att aldrig orka göra nåt.Tack snälla goa !Allt gott till dig med !Kramar

    • Har absolut hänt i mina mörkare stunder att jag bara vill ge upp. Men, som tur är återvänder kämpaglöden, viljan och självkänslan. Men spy på det ibland, kan vara befriande! Bra att ha en vän att ”spy på” som inte tar åt sig utan bara lyssnar, ger lite medkänsla och säger att man är bra som man är. Ja, faktiskt! Har varit sängliggande i fem dagar på raken, det är många, det är också trist, särskilt en dag som denna. Men jag vet att det finns bättre dagar. Stor kram och Allt gott till dej!

  5. Jag vill varken hålla truten eller hålla truten ! Nix, sån är inte jag.BS Tack och kramar !Ha det så gott !

    • Är alldeles usel på att hålla truten, och har aldrig hållit truten. Så är det.Allt gott till dej med en kram!

  6. Jag skulle vilja hålla hjorten jag… Får mig att tänka på mitt ”hjärtedjur” rådjuret och Emma…Hemikramar!!

Kommentera

