Skogspromenad med bilder

P1070916.jpg

Träffade denne lille 13-veckors killen. Han är en Jämte, och bedårande söt, som du ser.

P1070906.jpg

En helt vanlig sommaräng, är faktiskt helt underbart vacker.

P1070894.jpg

Vildsvin i ett privat hägn. Glad att de var inhägnade när jag såg dem.

Nya jaktmarken (13).jpg

På ett par meters håll kunde jag höra myrstacken! Det lät som om alla myrorna var  väldigt aktiva med att prassla. Vet inte varför, men, jag brukar inte höra det så tydligt. Kanske inte brukar gå så nära eller är det kanske inte tyst nog runt mig…

Nya jaktmarken (14).jpg

Han som kånkar på det långa strået, fick såklart heta Starke Adolf, vad annars? Han har ju inte någon stålmannenmantel på sig….

Nya jaktmarken (10).jpg

En pytteliten bäck i skogen, kan jag tycka är vacker.

Nya jaktmarken (7).jpg

Det brusade ganska mycket om detta ”vattenfall”, som nog borde kallas minifors. Fint att stå här en stund och filosofera.

Det var den promenaden.

Allt gott till dej!

12 thoughts on “Skogspromenad med bilder

  1. Härliga bilder. Ja något vildsvin vill man ju inte möta när man går ensam i skogen precis. Känns ju lite säkrare att det är staket i mellan.

    • Absolut! Jag har gärna staket emellan. En vän tog fina bilder på vildsvin häromdagen, utan staket emellan, som närmast var han ca 10 meter från dem. lite kul, för han trodde att han hade ett dike emellan, men, det hade han inte visade det sig, men, allt gick bra.Kram och allt gott till dej!

  2. Vilka bilder! Vilken söt vovve! Myrorna invaderar mitt hem just nu… usch gillar dem INTE…Såna däringa grisar har vi massor av vilda i skogen här där jag bor…Hemikramar!!

    • Stackare, är INTE alls kul med myrinvasion. Vi får det ibland, men då är det flygmyror. Allt gott till dej!Kramar!🙂

  3. Helt bedårande bilder! Hundvalpen åååå vad man vill krama. Det är roligt att se blommor som inte hör till vanligheten att man fotograferar, faktiskt kan vissna blommor vara förödande tjusiga! du är jätteduktig.Kram till dej!

  4. Den var gullig.Myrorna hoppade jag snabbt förbi, trots att jag ibland själv lägger upp, men bara en och en. Inte hela stacken på en gång.Ryyyyser.Men dede var fina de också, jag hann se det.Alla bilder är lika fina som alltid.Hoppas allt är väl och att du får en fin och solig MidsommarKram

    • Tack, allt är väl. Hoppas att även du hade en fin midsommar! Jag gillar kanske inte myror, men, jag kan bli farcinerad av dem. Allt gott till dej min vän!Kram

  5. Fina bilder här som alltid! Hoppas att du har det bra!Är jäktad, men ska kolla närmare på bilderna sen.Jag vill önska dig en underbar midsommar!Stor kram!

  6. Mysigt att få följa med på din promenad! Särskilt bra tycker jag om små porlande bäckar. De ger ett sådant lugn!

    • Tack Imsy! Glad att du ville följa med! Du är varmt välkommen tillbaka, det kommer flera! Håller med, det är något visst med småbäckar. :-)Allt gott till dej!

Kommentera

