Piano i stadsparken

P1080440.JPG

I vårt bigarråträd satt en dag en kajunge, eller rättare sagt, det satt flera, men denna syntes från köksfönstret, jag  öppnade det och ställde mig på köksbänken för att ta bilder.

P1080443.jpg

Tror att det var den första flygturen, för han ser så dunig ut.

P1080727.jpg

Pionknoppen är mer sidenmjuk. Jag undrar varför myrorna alltid invaderar pionerna. Det går inte att ta in blommorna, för då kommer samtidigt ett helt ”myrbo” med.

P1080732.jpg

Det har regnat, därav vattendropparna, det var ett par dagar sedan. Idag är det superfint väder, det känns som den första riktiga sommardagen! Njutbart!!!

P1080775.jpg

Häromdagen, nere i stan, såg jag denne lille gynnare. Tycker att sädesärlor är bedårande söta!

P1080778.jpg

I stadsparken i Ängelholm har man placerat ut ett piano! Med en blomlåda uppepå. Än så länge går det att spela på, men det är lite ostämt. Här står det mer på hd.se

P1080781.jpg

Det är inte så inbjudande med en våt pianopall, kanske, men jag gillar trasmattan. Pianot skulle pensioneras på tippen, eller hamna här.

Vi kanske ses imorgon, annars får jag önska dej en riktigt glad midsommar redan idag! Jag och maken ska ut till några vänner i Torekov. Vi brukar  fira midsommar där, och jag ser verkligen fram emot det!

Allt gott till dej!

8 thoughts on “Piano i stadsparken

  1. De där kajungarna är söta. Min bror tog hand om en när han var liten, den kunde inte flyga. Kommer inte ihåg hur det slutade för ungen, han flög kanske iväg till sist.Det var lite kul med det där pianot och till och med trasmattor.

    • Vad kul, det var säkert skoj att ta hand om en. Jag tror som dej, att den flög iväg. Ja, jag gillar idén, att man genomför den fullt ut, särskilt att man t o m lägger ut trasmattor. Säker på att många gläder sig.Allt gott till dej!

  2. Men vilka bedårande bilder! Jag har nog hört något om myror och pioner men minns inte, om det var något med det söta i saften eller nåt. Vilka fantastiska knoppar.Det gäller att ta det lite piano ;.)Hoppas din midsommar blir trevlig och god!Jag jobbar hela helgen

    • Nu har knopparna slagit ut. de är lite sena, eftersom de har skugga större delen av dagen. Hoppas återkomma med nya bilder. Synd att du fick jobba hela helgen, det har min käre make också gjort, men, han var med på en del va festen i fredags, och nu har han semester! Glad som en lärka för det. Japp, jag hade det bra i midsommar :-)Allt gott till dej!

  3. Hej! Det verkar vara ett riktigt gammalt piano. Tycker det liknar ett sådant som vi hade när jag gick i småskolan. Bara att det var brunt. Det har blivit fint med blommorna men blir antagligen förstört om det regnar för mycket. Ha det bra.kram/Anita

    • Ja, det kommer nog att bli förstört, förr eller senare. Jag tror att det kan ha haft en annan färg tidigare, och kanske är det målar som det är nu, för att det ska ha särskilt vätskydd, Hoppas det, så det kan glädja länge.🙂 Allt gott till dej!

  4. Hoppas att någon modig trakterar pianot!! Mer sång och spel åt folket!!Bilden på Kajungen var bara för skön…Som vanligt är du BÄST!! Du uppfyller ALLTID förväntningarna!! Tumme och friska på dig!!Hemikramar!!

    • Kära vän, jag blir väldigt glad, och en aning förlägen när du öser beröm över mig sådär. Mest glad, faktiskt.🙂 Idag e d egentligen sämre, tyvärr (hade ett färdigt inlägg). Ja, jag hoppas också att någon spelar, jag provade ett par tangenter, men det var ganska ostämt, ärligt talat. Kajungen ser helt bortkommen ut. Stora kramar till dej min vän och allt gott!

Kommentera

