Bedårande kycklingar!

P1080784.jpg

Dehär är en vecka gamla, och redan ”stora”. De vaktas noga av hönsmamman. Det är svärfars hönor.

P1080803.jpg

Dessa dunbollar kläcktes igår. Eftersom det var fuktigt i gräset, tog vi in dem för fotografering.

P1080805.jpg

Denhär är ovanligt färgad kyckling efter en Åsbohöna.

P1080836.jpg

Alla dehär är efter åsbohönan. De är ännu mindre än de vanliga kycklingarna.

P1080844.jpg

De väger absolut ingenting, de små liven. Helt ljuvliga är de!

P1080845.jpg

Sista bilden på en dagsgammal kyckling. Det var inte lätt att få dem att posera, men, denhär verkade vara med på noterna.

P1080894.jpg

Kunde inte låta bli, det fick bli en blomma från svärmors trädgård också. Den är bara ca ½ cm i diameter egentligen.

Allt gott till dej!

14 thoughts on “Bedårande kycklingar!

  1. Hej! Det var mycket bedårande kycklingar. Det är många år sedan jag såg en sådan liten kyckling och svarta har jag aldrig sett. Åsbohöna har jag aldrig heller hört talas om. Jag kan nog bara det där med höna,tupp och kycklingar. Det var mycket intressant. Ha det bra.kram/Anita

    • Hej! Jag vet inte mycket om kycklingar heller, men läste i tidningen att åsbohönan, endast finns i ett mycket litet antal. Det finns många sorters höns, det har jag sett i hembygdsparken här i Ängelholm, där det finns många sorter. Stora, små, sådana med befjädrade fötter (!), och i ett flertal färger. Roligt att du tyckte att det var intressant. Jag blir alldeles till mej av de små liven. :-)Allt gott till dej och Kram!

  2. Vilka underbara små sötnosar. Man vill bara krama dem. Vilka små dunbollar. Mamma höna är självklart fin hon också.Klart ska du ha en blomma med tycker jag. Den är fin.Tack snälla för din komemntar. Så duktig är jag nog inte, men envis. Ger inte upp förrän jag måste.. Men nu är jag här igen. Ingen ominstallation bara lite tjafs med Corel.Midsommaren var fin här också både med väder och i övrigt.Kram

    • Ja, visst vill man, och samtidigt vet man att man knappt kan hålla dem, är så rädd att skada dem. Men, sticka ner händerna och låta dem komma själva, det känns härligt, och avslappnat. Är så glad att min snälle svärfar ringer och berättar, han vet hur till mej jag blir. Glad att du lyckades få till det med datorn helt på egen hand! Snyggt jobbat, min vän!Allt gott till dej och Kram!

  3. Jag blev tvungen att logga in igen bara för att säga ”Oh! Åh” vad bedårande de är, och vad bra fotade de är!!

    • Tack, tack! Nu blev jag verkligen jätteglad! Sitter här och ler alldeles fånigt mycket.Allt gott till dej och Kram!

    • Roligt att du också tycker det. Själv blir jag alldeles tagen av dem. Glad att kunna dela med mig!Kramar och allt gott till dej!!!

Kommentera

