Naturligt vackert

Maken har semester! Idag har jag och maken varit på havet, både i morse och nu ikväll. I går kväll var vi också ute. Vi har en liten båt på 5,10, och vi har bara varit ute en enda gång hittills i år innan dess. Ute på havet fiskar vi, solar och bara tittar. Just nu ligger korten från havet i kameran, så de får du inte se idag. Bl a har vi ikväll sett  nio hästar samtidigt på ”sibirienstranden” som badade med sina hästar och skrittade eller galopperande på stranden. Det ser riktigt härligt ut, även på lite håll.

Idag har vi frossat i fisk. Igår kväll stekte vi den enda makrillen vi fick, och åt med lite nypotatis. Supergott. Vi åt  färsk flatfisk till lunch idag. Vi fick fler makriller i morse som vi saltade, och sedan stoppade i webergrillen och rökte med hjälp av alspån – Oj, oj oj vad gott det blev! Vi har försökt röka i den flera gånger tidigare, men inte riktigt fått till det. Idag blev det bra. Ärligt talat är det nog makens skicklighet med grillen som jag har att tacka för det. Han är så snäll när vi är ute på havet också, och gör allt för att jag ska ha det bra. 

Dehär bilderna är istället tagna för en dryg vecka sedan. Håll tillgodo.

P1080667.jpg

Mellan Ullared och Falkenberg stannade vi till och drack en god kopp kaffe intill denna å.

P1080697.jpg

Närmare bild på strandkanten. Gillar kontrasten mellan de olika gröna färgerna, och det lite trolska i skuggan.

P1080685.jpg

Andra sidan bron.

P1080708.jpg

Lupinblad efter regnet. Bilden är tagen strax ovanför bron. Här har lupinerna nästan blommat ut redan.

P1080910.jpg

Här befinner jag mig nära Mästocka i Halland. Närbilden tog jag för att jag gillade de helt olika strukturerna.

P1080912.jpg

Japp, det var en fönsterlucka, det hade du väl gissat från föregående bild…

P1080913.jpg

Dörren till stugan har även den hel del charm.

P1080924.jpg

Det är egentligen inte länge sedan jag visade bilder härifrån, men då var vädret inte så vackert, och det var mindre vatten i ån.

P1080943.jpg

Längre ner glittrar vattnet i silverstråk. Det var härligt att sitta här på en sten och filosofera.

P1080953.jpg

Här skulle jag haft ljud. Fåglarna kvittrar, och vattnet brusar på ett harmoniskt sätt.

P1080968.jpg

Ärligt talat förstärkte jag färgen lite, men bara lite, för att regnbågen skulle framträda tydligare.

P1080905.jpg

Ser du vad detta är? Det är lingonblommor.

P1080981.jpg

Hundkex är ganska fina ändå

P1080984.jpg

En helt vanlig rödklöverblomma.

P1080988.jpg

Denhär gamle råbocken stod en stund och tittade på oss, vilket gav oss tid att titta tillbaka en god stund, innan han bestämde sig för att skrida iväg.

Allt gott till dej!

15 thoughts on “Naturligt vackert

    • Oh, sitter här och ler tokmycket. Tack! Jag har en Panasonic Lumix TZ7, det finns TZ10 nu, min var ett år i april. Det fina i kråksången är att den har Leica-lins, det ger den goda kvalitén på bilderna. Kameran är dyr, men, ändå prisvärd, speciellt om du köper TZ7 nu istället för TZ10:an.Allt gott till dej!Allt gott till dej!

  1. Tredje bilden uppifrån, helt bedårande och den sista!!! Men dom var bra allihopa! Vad kul att ni fick fisk i alla fall!!! Det är inte alltid man får! Maken och grabbarna fiskade i måndags kväll och maken fick en regnbåge, grabbarna fick inget, tyvärr..Men dom kanske skulle pröva lyckan ikväll igen. Det är flugfiske dom pysslar med. kramiz

    • Vi är lite fisketokiga hela familjen. Det är bra avkoppling, och jag brukar säga att det är så skönt att vara bakom flötet. i helgen är det metartävling längs Rönne å i Ängelholm. Ser verkligen fram emot tävlingen, det ska bli härligt roligt! Roligt att höra om din makes fångst, hoppas sönera får något de med, det sporrar ju till fortsatta försök!Stor kram och Allt gott till dej!

  2. Fantastiska bilder, jag gillar lupinbladet med vattendroppar på. Man verkar alltid hitta en favorit.. Trevlig avslutning på min kväll :-)))))

    • Åh, tack, oj, oj, oj vad glad jag blir! Det är nog även min favorit, lupinbladet. Yepp. Stor varm kram och allt gott till dej!

  3. Härliga bilder. Nu hoppas jag att jag också ska få fina bilder eftersom jag inhandlat en ny kamera. Får den ikväll så nu går nog helgen åt till att lära mig den.

    • Hoppas att du kommer att trivas med din nya kamera! Det är både roligt och spännande. Undrar vilken du köpt? Och, tack för bildberöm!Allt gott till dej!

  4. Nu faller jag i trans över dina bilder!! Jag kommer att tänka på trollskogen…Du väljer verkligen magiska motiv…Hemikramar!!

    • Tack! Råbocken var såklart särskilt till dej, även om han var en gammal en. Ja, jag tycker om att fånga det naturligt trolska ibland.🙂 Det handlar ”bara” om att se det och fånga det. :-)Stor och varm kram och allt gott till dej!

Kommentera

