Metartävling och Ängelholmsfesten

Metartävlingen är en oerhört rolig och trevlig händelse som jag ivrigt ser fram emot varje år. I år är den den 10 juli. Håll gärna tumarna för att det inte ösregnar och blåser alls. Metartävlingen heter egentligen Lergöken Cup, och vill du läsa mer om den, klicka här. Det är en oerhört trevlig tävling, men hög mys och trivnadsfaktor. Det är enkelt att delta. Antingen gör man förköp i Varuhallen, eller köper man en plats i sekretariatet vid ån, strax nedanför Ica supermarket. Man bör ha med sig ett, eller två metspön, alternativt ett annat spö för bottenmete. Man agnar med majs, mask eller maggot. Jag rekommenderar att du även tar med trevligt sällskap (även om det finns många andra trevliga på plats), lite god mat och dryck. Sedan fiskar man i några timmar, och den som får mest fisk i kilo räknat, vinner ett fint pris!

Här skrev jag om metartävlingen och Ängelholmsfesten förra året. P1020010.jpg

Samtidigt med metartävlingen, och dagen innan pågår årets Ängelholmsfest. Vill du ha mer information, klicka här. Eftersom man satsar en del på barn, och på kultur, finns det nog många som känner att det är ett program som passar. Har du vägarna förbi, så rekommenderar jag varmt att du kommer till Ängelholm! Själva aktiviteterna syns i större delen av centrala Ängelholm. Det finns scen på Stortorget som är mer familjevänlig dagtid och mer partyinriktad kvällstid. Förra året, gick folk ”man ur huse”, och det var glada ansikten och trevlig stämning i hela stan.

P1020032.jpg

Vi har lite datastrul här, och jag kommer inte åt mina bilder just nu. Vi ska försöka lösa det hela de närmaste dagarna. Jag kan säga att jag har försökt rensa upp lite, för att datorn ska gå snabbare, utan resultat. kollade Windowsmappen, den vägde 17 GB! Något måste göras.

Hoppas att du haft en trevlig helg. vi var på en fest igår, det var trevligt. Glada människor, och nya och gamla bekantskaper.

Allt gott till dej!

16 thoughts on “Metartävling och Ängelholmsfesten

  1. Jag hoppas att upprensningen går bra utan att du förlorar några av dina fantastiska bilder!!Hemikramar!!

    • Tack vännen, nej, de var sparade till en extern hårddisk. Tack! killen som ordnar hela metartävlingen sa att han brukar vara inne på min blogg, och han tyckte ockkså att jag skulle bli fotograf. Allt gott till dej med Kraaaaaaaaaaam!

  2. Förresten har du sett min nya blogg?? *skrattar*http://blogg.aftonbladet.se/hemimammaportratterarHemikramar!!

  3. Låter som att ni har mycket kul att se fram emot! Här är det för övrigt också teknikstrul mest hela tiden…

  4. Det låter mycket både trevlig och roligt det som händer omkring dig nu.Hoppas självklart du vinner tävlingen.Har tyvärr inga möjligheter att vägarna förbi någonstans. Jag var på kalas samma dag som du var. Också mycket trevligt.Ha det så fint i sommarvärmenKram

    • Tackar för lyckönskningarna! Inom jakt o fiske är vi lite ”vidskepliga” och tror att det går bäst om man önskar ”skitfiske”, säger man något postivt har det motsatt effekt. Fast, jag fick den största aborren jag någonsin fått, så det gäller säkert inte mej :-)) Önskar dej allt gott min vän, och sänder en go kram!

  5. Hej Vännen!Hoppas att du har det bra och att vi snart ser dig här igen! Åskan förstörde min dator, men svärsonen har precis fixat en ny till mig. Han är jättebussig. Sitter nu hemma hos sig och försöker föra över mina bilder och mail, så att jag kan få in det på denna datorn.Sänder med en stor kram till dig.

    • Vad tråkigt att din dator blev utslagen! Gott att du fått dej en ny.🙂 Tackar varmt för kramen och sänder en stor tillbaka!Allt gott till dej!

    • Hej, hej! Tackar varmt för svalkan. Lider inte direkt av värmen, men har haft besök, umgåtts mycket med maken, och haft datakrångel. :-)Allt gott till dej med en kram!

  6. Aj aj håller tummarna, själv förlorade jag bilderna för nåt år sen, men hade som tur det mesta (inte allt) på skivor. Kollade för kul och min ”bildmapp” innehöll idag 6790 bilder… behöver nog rensas där också.Mycket långt till Ängelholm men kul få rapport och fina bilder ändå!

    • Hemskt att förlora bilder! Har många CD-skivor, men samlar numer allt på en extern hårddisk. Angående bilder, så försöker jag slänga så många bilder som möjligt ganska direkt. Ofta kastar jag 2/3 av bilderna (för jag tar i regel flera på samma motiv). Brukar gå igenom bildmappen ett par gånger. Jag gillar att berätta om Ängelholm, så det kommer fler bilder härifrån!Kramar och allt gott till dej!

    • Ja, eftersom det är en sommarstad, händer det en hel del här! Är glad att bo här, dit så många kommer för att semestra. Allt gott till dej!! Kramar också!

Kommentera

