Nära ankunge upplevelse

Först måste jag referera till förra blogginlägget och säga att det var jättebra på metartävlingen. Jag tog en aborre. Och en annan i laget tog 4 mörter. Vi vägde inte in, men, när våra söner var små vägde vi in 21 gram en gång…tror att vi fick ett litet pris också.

Nu är datorna äntligen i hyfsad ordning igen. Har formatterat den.

Min systerdotter från Nordnorge är här på besök tillsammans med son och pojkvän. Såååå trevligt! Glad, glad!

Även väninna M från nordnorge med dotter  är i grannskapet, och vi var på Kullaberg häromdagen och badade. Härligt.

För en dryg vecka sedan, såg vi dessa bedårande varelser på Rönne å, i Ängelholm, mellan småbåtshamnen och roddklubben.

Ankunge5.jpg

Hon hade bara en unge, kan bara spekulera i vad som hänt de andra.

Ankunge.jpg

Om ankorna har en motsvarighet till busungen Dennis, tror jag att det KAN vara denna unge

Ankunge2.jpg

Här tar han sig upp PÅ näckrosbladen

Ankunge3.jpg

Här ytterligare en bild senare lite längre upp, målmedvetet

Ankunge4.jpg

Med droppar från näbb och stjärt går han på bladet.

Vi satt i båten, tillsammans med hundarna i säkert en halvtimme och bara tittade på dessa två. En fantastiskt härlig ”nära-ankunge-upplevelse”!

Allt gott till dej!

17 thoughts on “Nära ankunge upplevelse

  1. Men jag blir totalt hänförd och förstummad av dina otroliga bilder. Såå söt liten unge!!! Du är en sån mästerfotograf!!!!

    • Åh, tackar allra varmast! Jag är nöjd med den sista bilden, med dropparna. Och upplevelsen, vi var så nära, att vi kunde ta på dem… Riktigt glad för bildberömmet!Kram och allt gott!

  2. Ja då är så söta dom där ankungarna. Jag bor alldeles i närheten av en ankdamm och där kan man ibland se väldigt många ankungar. Dom är så söta att man skulle vilja ta dem med sig hem.

    • Ja, visst vill man. Ha en i en balja ute på gräsmattan… Maken sa att han kunde nå den, ta den, och jag sa nej. Han skojjade bara, såklart. Lyckost dej som, bor så inpå de söta små. Jag gillar ankor. Glad att du tittade in!Allt gott till dej!

  3. Ååååh vad söt liten ankunge!!!Det är så roligt att gå i Pildamsparken när ungarna är ”nya”. Jag har sett ankungar, gåsungar (heter det så?) och så för första gången nånsin har jag sett svanungar!! DET var COOLT!Tyvärr hade jag lyckats glömma kameran när jag såv svanungarna =( Mobilen kuned itne zooma tillräckligt för attfå bild… Men det komemr fler gånger =DVad tyckte vovvsingarna om att se fåglarna? Eller bryr dom kanske sig inte när det är på vattnet?

    • Ja, du har ju nära och bra till Pildammsparken.🙂 Gåsungar brukar man kalla för gässlingar. De är också sååå fina! Vad synd att du inte fick någon bild, men, ta med kameran och ”gå på jakt”. Du, det var så konstigt, för, vi sa att de skulle sitta fint, och det gjorde de, båda två! Det var nästan konstigt. Men mycket bra!Kramelikram och allt gott till dej!

  4. Hej! Jag har också formatterat min dator. ja,lite bättre går den men inte bra. får väl köpa en ny sedan. den börjar bli gammal. vilka söta bilder på ankungarna. Ha det bra.kram/Anita

    • Det är inget kul att formattera, mest jobb, och alla program som ska in… Min är bara 1½ år. Tack för bildberömmet!Kram och allt gott till dej!

  5. Tänk vad söta små liv alltid är!Eller så är det jag som är en nörd på bebisar, människor och djur.Hoppas du har det gott där ute i högsommaren!

    • Tack, jag tycker om värmen, mår bra, eller i a f bättre i den. Som om kroppen återhämtar sig snabbare. Hoppas du har det bra du med!Ja, jag bara smälter av allt smått. Blir ofta alldeles till mej, och ibland trillar en tår också…Allt gott till dej med en kram!

  6. Nu tänker jag på min lilla Kvack-Kvack *nickar som en gammal gumma*Min dotter Emmas smeknamn när hon levde. Hon lät som kalle anka…Hemikramar!

Kommentera

