Filmmusik och besök av systerdotter

Har just sett om Oceans 12 och Oceans 13. De är båda uppföljare till Oceans 11. De är alla tre riktigt bra filmer, som tål att ses mer än en gång. dessutom har man hittat fram riktigt bra musik. i Oceans 12 har jag fallit för Ornella Vanoni – L’appuntamento, trots att jag endast med lite möda kan förstå lösryckta ord, tycker jag att sången, sättet den sjungs, och melodin är härliga. Lyssna här. Och i Oceans 11 har  man valt att ta med Elvis Presleys – a little less conversation (a little more action, please). Lyssna på den här. Tyvärr verkar det inte bli en Oceans 14.

I övrigt har jag haft min ena systerdotter här på besök ett par dagar. Vi har haft riktigt trevligt men, det har knappast funnits tid att skriva om:

sommar; 2010 012.jpg

besök i Hembygdsparken, Ängelholm

sommar; 2010 009.jpg

Jag är ganska övertygad om att 80-talets hårdrockare måste hämtat inspiration härifrån, eller vad tror du?

sommar; 2010 049.jpg

Såhär kul är det att gunga!

sommar; 2010 063.jpg

Såhär glad blir systerdotterns son av att åka rutschbana

sommar; 2010 127.jpg

Tänk vad spännande, en bil i perfekt storlek för en ettåring

sommar; 2010 151.jpg

Vi har hunnit vara på en av stränderna i Ängelholm och  badat!

sommar; 2010 189.jpg

Systerdottern skrev ett tydligt budskap🙂 Det blev till att kämpa lite för att hennes son inte skulle stoppa in det också i munnen🙂 Dagen efter knastrade det i blöjan…

sommar; 2010 202.jpg

Och vi har tagit en dagstur till det mysiga Helsingör. 

sommar; 2010 204.jpg

Tycker om att man har bevarat husen så väl, trots att de är skeva. Ett av de äldre husen som jag känner till är från 1500-talet. Det finns små plakat uppsatta på en del hus, där det står lite kort om huset, och det delas ut pris en gång om året till dem som äger ett äldre hus, och bevarar det.

Allt gott till dej!


9 thoughts on “Filmmusik och besök av systerdotter

  1. Nu blev jag sugen på att åka till både Helsingborg och Helsingör.*bockar av på att göra listan*Ha det riktigt fint!

    • Kul! Besök gärna mitt favvocafe´ ”rådmand Davids hus”! Jag gjorde inte det denna gången, och det känns nästan lite tomt…Kram och allt gott till dej!

  2. Ja den där tuppen ser ut att vara en riktig hårdrockare. Häftig är den i allafall.De där filmerna har jag nog aldrig hört talas om, kanske något att titta på när vädret blir lite sämre.Härligt med alla glada solbrända barn nu när det är sommar.

    • De filmerna handlar om stortjuvar, fast helt utan pangpang. *ler*Ja, det är härligt när barnen får sommarspring i benen!Allt gott till dej!

  3. Koling till Tupp!! Tänker på min hemimammabild med skjortan uppsliten, när jag ser barnets tröja…Hemikramar!

    • Vad kul! jag kan verkligen tänka mig dej med hela dräkten på! *ler soligt*Go och stor kram till dej, min vän!Allt gott oxå!

  4. Tror att jag måste planera in ett besök i Helsingör, så vackert det är ! Du tar ju, som vanligt, så vackra bilder, så man blir ju riktigt sugen att få strosa omkring lite i de där gränderna. Barnet såg ut att vara nöjd med tillvaron och tuppen (eller var det en höna?) såg ju helfestlig ut. Å Rådmand Davids hus, ska jag lägga på minnet.Ha en fortsatt trevlig och varm sommar !

    • Hej! Glad att du fick ett tips som passar! Gå gärna in genom någon portal till en bakgård, de brukar vara oerhört fina, och unika. Ibland får man kanske inte lov, så det är bara att se ut som om man hör hemma där…Tack för att du tittade in!Allt gott till dej!

  5. länge sedan jag var i helsingör, nu blir jag sugen på att ta en tur dit. Fina bilder som vanligt.Jag har ingen aning om hur man gör med övergivna fågelungar. Hur har det gått?

Kommentera

