Ljusfest imorgon!

Imorgon är det Ljusfest i Ängelholm. För 45:e året ska vi få se bl a en illuminerad båtparad, och fantastiska fyrverkerier! Vill du läsa om förra årets klicka här.

Här kommer ett par bilder från förra året:

P1030019.jpg

Ljussättning runt ån, och illuminerad båtparad med tema

P1030115.jpg

Fanstastiska fyrverkerier!

P1020961.jpg

Begåvade tjejjer som jonglerar med eld, en upplevelse!

Här kan du klicka för att få mer info om 2010 års ljusfest.

Idag har jag varit hos sonen, och hjälpt till att sätta upp gardiner i hans lägenhet. Maken har varit ledig, och vi spenderat dagen tillsammans. Jag ser fram emot morgondagen, för ljusfesten vill jag inte missa!!!

Kram och allt gott till dej!

10 thoughts on “Ljusfest imorgon!

    • Ja, det är verkligen 3vligt och roligt! Läste att turismen i Ängelholm ökat rejält i år. Vi är landets 26:e mest besökta stad. Allt gott till dej!

  1. Det där ser roligt och trevligt ut. Kul när de ordnar sådant.Jag tänkte säga att här finns ingenting sådant, men man blir ju hemmablind så det finns nog en del här också, ingen Ljusfest förstås men annat.Tack för din kommentar. Det där med bäst får stå för dig, men tack så mycket.De ska var suddiga. Det är gardin och fönster emellan. Jag skulle kasta dem när texten bara dök upp och de fick vara med.Ha det så trevligt ikväll blir det ju nu. Då är du inte hemma just nu. Men jag antar att du har det jättefint.Fina bilder du har.Kram

  2. Vilka vackra bilder Carina!!! Ljusfest verkar kul!BS:Hmm, det är ju också en rädsla… Kontokort, jag menar ett kort kopplat till ditt konto, inte kreditkort. Men det kanske heter bankkort=). 15 år är ju en bättre ålder!. Det måste ha varit bra att inte behövt titta på kontoutdrag mm, jag skulle nog vilja det i början i alla fall. Förstår att din son handlade mycket, han tjänade ju multum:P haha… Vi får nog lära barnen att krediter och lån är INGET att sträva efter. Jobba och spara är det bästa. Förstår att det känns befriande att vara helt utan kreditkort!! Jag har ju inte heller så stor ersättning, har ju också sjukersättning=).Tack för den stora kramizen, du får en bamsevarmstorkramiz tillbaka!!!

    • Glad att du tittade in!!Ja, det är inte lätt att göra rätt. Anledningen till att jag inte ”kollade allt”, var att de hade en summa pengar att röra sig med, var det slut så var det slut. Jag ville att de skulle ta eget ansvar och lära sig att hushålla med pengarna. Stor go kram och allt gott till dej!

  3. Allt ljust är vacker och vem gillar inte ett fint fyrverkeri (utom möjligen vissa hundar?)Hemikramar och ha en trevlig ljusfest!!

    • Tack, det var en trevlig Ljusfest! Åkte ner själv, sönerna var på sitt håll, och in i det sista tvekade jag en aning att åka (huvudvärk). Maken följde inte med, han skulle upp så tidigt nästa morgon. Har aldrig varit där själv. Träffade vänner, och slog följe med sonen hem. Tycker synd om de hundar som blir rädda för fyrverkerier. Varm kram ochAllt gott till dej!

  4. Ljusfesten förra året var fantastisk. Det var första gången sonen orkade vara vaken så länge så vi kunde se paraden och fyrverkerierna. Det var perfekt väder. Åh, nu längtar jag tillbaka igen.Hoppas att detta års fest blir lika fint!

    • Det var suveränt väder, ljummet i luften och regnfritt. Det var liksom mera allt i år. Härligt, häftigt, kul och stämningsfullt!Kramar från Ängelholm och Allt gott till dej!!

Kommentera

