En räv bakom örat

En räv bakom örat – om man har det, syns inte svansen då? Svara på frågan om du vill, och ta den bokstavligt eller inte. Jag tänker bildligt. på tal om bild…

P1120972.jpg

Är han/hon inte bedårande? En rävunge, nästan vuxen, som inte har vett att vara skygg. Just denna bilden har maken tagit strax norr om Värnamo.

P1120986.jpg

Här har räven flyttat lite på sig, och vi har vänt bilen, nu är det jag som tar en bild. Lingonris t v i bild.

P1120953.jpg

Plockade några liter kantareller, lite Karl Johan, några soppar och tillräckligt mycket blåbär för att göra en paj, återkommer med fler bilder snart!

Allt gott till dej!

16 thoughts on “En räv bakom örat

  1. Det där med svamp skulle jag aldrig våga att plocka och äta. Hade inte haft en aning om vad jag hade plockat, hade säkert blivet en hel del giftiga svampar också. Bäst att låta bli.

    • Maken hittade några svampar som jag trodde var fårticka, det visade sig vara giftig svamp… Har gjort en liknande tabbe en gång tidigare. Men, jag har en ganska ny svampbok, den är jättebra. Och jag har lärt mig några sorter. Vääääääääldigt kul att hitta ett riktigt fint svampställe!Om du får lust ändå: följ med någon som redan kan, så lär du dig med :-)Allt gott till dej!!

  2. Gillar dina bilder, det tror jag att du vet.Jag plockade björnbär i helgen(min favvo) och gjorde sylt. Smasken tillsammans med vaniljglass.

    • Ja, jag menar färska. Du lägger dem på riddarna, och klickar på en klick mascarpone. Det blir rika riddare!Allt gott till dej!

  3. Åh, vilken söting!!!! Kantareller det skulle vi behöva plocka…Grabbarna och gubben fullkomligt älskar svamp, och just gula kantareller är deras godaste favorit=)…du får skicka lite hit…om jag ber snällt=) haha…Hoppas du har det bra! kramizar ♥

    • *ler* Det är svårt att ge bort kantareller, jag är generös, och ger gärna och ofta bort, men kantareller… är svååååårt, men det är omöjligt att neka söta dej. Har det inget vidare, efter helgens utflykt.Kram och allt gott till dej!

  4. Åh vad fina bilder. Helt underbara. Samma kamera?Är just på en liten snabbrunda, kommer tillbaka på fredag igen..Ville bara titta in och säga hej.”HEJ”Kram

    • Ja, det är samma kamera. Maken kom hem med en Lumix G2 till mej idag. Han är suverän! Håller på att ladda batteriet och läsa instruktionerna. Glad att du gillade mina bilder! Titta gärna på min lilla film med rödhaken, när du hinner.Kramar och allt gott till dej!!🙂

  5. Naw va söt räv!Rick har en kompis, en Tervuren, som ser lite ut som en stooor räv =)Jag har aldrig sett ”vilda” svampar annat än dom där underliga vita som dyker upp på gräsmattorna i perfekta cirklar här hemma (verkligen perfekta cirklar!).Men jag ska lära Rick leta efter kantareller. Har lärt mig hur man lär honom =)

    • Vad spännande! Jag hoppas att du berättar mera när han kan!Och, javisst är han söt! :-)Kramelikramar till er båda två!!Allt gott till dej!

Kommentera

