UTSATTA HÖJER RÖSTEN!! Välfärdsmanifest 2010

De som är utsatta höjer rösten. Jag är en av dem.

Nedanstående text har jag kopierat från RESURS sida.

VÄLFÄRDSMANIFEST 18 SEPT KL. 12 -15, MYNTTORGET

VI BEHÖVER DIG – DAGS ATT FÖRSVARA ALLAS VÅR VÄLFÄRD 18 SEPT!

Har DU fått nog alla nedskärningar i vår gemensamma välfärd??

Det är hög tid att visa vårt stöd för de som drabbats hårt av nedmonteringen av våra trygghetsförsäkringar och trygghetssystem!!

Redan går piskan över sjuka som tvingas söka jobb fastän de är för sjuka, invandrare som cementerats i utanförskap och utvisas trots krigstillstånd i sitt land, arbetslösa som blir utförsäkrade och tvingas att bli mambo, hemlösa blir att fler och allt mindre får hjälp till bostad etc. – vilket bidrar till allt fler fattigare. Även barn drabbas.

SKA VI FORTSÄTTA KLAGA OCH TITTA PÅ??

KLYFTORNA VÄXER!!!

DAGS ATT VISA RÄTTVISA, HUMANISM och EMPATI !

Arrangörer:
RESURS
Protestera.org
Socialamedborgargardet

(Har kopierat ovanstående text från RESURS hemsida)

Jag brukar inte direkt stå på barrikaderna. Men, jag har det tufft, och jag bryr mig både om min egen situation och om andras. Kan själv ej närvara, men vill gärna visa att jag skulle vilja stötta.

Allt gott till dej!

8 thoughts on “UTSATTA HÖJER RÖSTEN!! Välfärdsmanifest 2010

  1. Säkert ingen fara, får alliansen bara stöd ytterligare en period så får du se att nu när dom rensat upp helt efter sossarna. Så kommer välfärden dit där den behövs. För du tror väl inte själv på att sossarna hade klarat av välfärden efter att man i en högkonjuktur raserat den så som man nu gjorde. Det handlade om att sko sig själva. De hade heller aldrig tagit sverige genom lågkonjukturen på ett så proffsigt sätt som alliansen gjort. Nu kommer frukten utav det arbete som Borg har gjort att fördelas precis så som du innert inne vill.Om nu inte Mona får chansen att ta makten med SD som kamrat..

    • Din kommentar får stå kvar, åsikten är din. Jag diskuterar inte politik här, för att jag inte vill. Är säker på att du inte känner till vad jag innerst inne vill (som du skriver). Det innebär att jag inte förstår vad du menar.Jag menar att jag vet, av erfarenhet, att vi behöver mer mänsklighet och rättvisa. Och mindre egoism och trångsynthet.Allt gott till dej!

    • Tack för din omtanke, vännen. Nu såg jag inte din kommentar förrän jag redan svarat. Så kan det bli. Glad att du tittade in, hoppas att du såg mitt lilla inlägg om rönnbären, ämnat bl a som svar på din fråga.Önskar dej allt gott, min vän!

  2. Bra tumme kommer reblogga.Högst upp här verkar vara en med viss översittar tendens, barnsligt.Det är mer än viktigt att belysa alla utsattas situation nu när dom isblåa regerat i fyra år och konsekvenser för unga sjuka utslagna och fattigas vardag, 4 år till och utslagningen kommer öka drastiskt.80 000 unga som efter skola inte har annan försörjning än soc, hur många fler kommer det bli?Arbetslinjen kommer innebära för alla med låg inkomst ett arbetsliv hög upp i åldrarna, efter att rika gått i pension tvingas låglönarna arbeta. Vilket betyder, på bekostnad av dom unga.Keep up🙂

Kommentera

