Höstens första andetag 2

2010 145.jpg

Överblommad tistel i kvällsljus

2010 143.jpg

Att plöja den skånska jorden är en del av höstbruket

2010 141.jpg

Även jag kan se lång ut… i en skugga (är 156 cm i strumplästen). Hur lång är du?

2010 137.jpg

Guldskimrande halm under en ostadig himmel

2010 131.jpg

Här tröskas det ”så det ryker”, eller så det ryker, välj själv.🙂

2010 126.jpg

Blev så glad när jag hittade dessa vallmo på en äng utanför Strövelstorp. De verkar omedvetna om att det snart är höst.

020.jpg

Kan inte hjälpa det, jag blir så glad av alla extrema höstfärger!

013.jpg

Sothönor i kvällsljus

003.jpg

I det sista fotograferingsljuset, fångar jag en rådjursget på bild. Hon är vacker, och alldeles stilla, inte helt lätt att upptäcka, i den höga vegetationen.

Varmt välkommen tillbaka, jag har fler nästan höstlika bilder på lut.

Allt gott till dej!

4 thoughts on “Höstens första andetag 2

    • Jag skulle gärna åka på äppelmarknaden, den är i helgen om jag inte är fel på det. Kan tyvärr inte.Allt gott till dej! med en kraaaaaaaaaaaaaam!

Kommentera

