Höstens första andetag 3

Jag vill gärna att du tar dig tiden att klicka och läsa.

Sedan får du gärna titta på fler av mina höstbilder.

2010 067.jpg

En gammal stubbe har blivit bästis med en nästan uttorkad svamp, den liknar ett nerfällt parasoll.

2010 045.jpg

Närbjörkens löv tonar i gult, är det tyst på besbisfronten i holken.

2010 032.jpg

Lite höstdimma stör inte hästarna som betar intill svärmor och svärfars hus.

2010 029.jpg

En individualist? Jag menar, den går sin egen väg, och byter kläder innan de andra…

017.jpg

Läste i tidningen att en man dött av svampförgiftning i Sverige. Tänk att något så vackert kan vara så giftigt.

014.jpg

Inte lika vacker, men lömsk… vit flugsvamp. Jag säger bara, låt stå!

Allt gott till dej!

14 thoughts on “Höstens första andetag 3

  1. Hej tack för att du länkar och kommentar, lisas och min kamp fortsätter även efter valet….Det är vi som inte har drabbats av sjukdom eller skada som behövs nu för de som av olika anledningar inte kan eller orkar. Fantastiska bilder, den på herr flugsvamp var helt giftigt vacker😉

    • Känner att eftersom det ligger nära hjärtat, och min egen situation, vill jag gärna dela. Jag tycker att flugsvampar är riktigt snygga!Allt gott till dej!

  2. Härliga bilder!!! synd att du inte kan fortsätta med dina härliga sommadbilder. ,,men de åpasNu vill får vara vakna och detär mörkt ofh kallt, men du vämrmer oss såklart med i höst också kramiar

    • Tack! Ja, jag brukar ”våga-väga-höst” … men vare sig man vill eller ej, gör den sig påmind, om jag vill visa aktuella bilder… Jag älskar sommaren, särskilt för att kroppen föredrar den.Kramar och Allt gott till dej!

  3. Härliga bilder. Ja nu är det dax att börja fotografera alla höstfärger som börjar att dyka upp nu när hösten har kommet på riktigt. Igår kändes det som sommar o dagen innan var det nästan vinter med bara 3 grader på morronen. Nu idag har vi 12 grader så det är stora variationer i väderleken.

    • Det går fort nu, tyvärr. har varit en bit upp i Halland, och det märks skillnad. Vädret är hur varierande som helst, jag har svårt för om jag ska ha tunn filt eller tunt täcke när jag sover…Det har varit mycket grått på senare tid, men både igår och idag är solen åtminstone gäst emellanåt!Allt gott till dej!

Kommentera

