Rost och hål i gäret

höst 047.jpg

I en hage nära Veinge, går denhär killen. Jag tycker att han är bland det vackraste jag sett!

höst 051.jpg

Han verkade nästan lite blyg över alll uppmärksamhet.

höst 065.jpg

Hagkompisen var betydligt mer social.

höst 014.jpg

Rostig, men säkert fullt brukbar

höst 006.jpg

Ganska sköna linjer, med moderna lagningar

höst 011.jpg

Om du undrar vad det är – så är det en räfsa. Det fanns en sådan på gården som jag växte upp på.

höst 030.jpg

Jag hade intresserade åskådare när jag fotograferade räfsan…

höst 021.jpg

Denhär tjuren är biffig. Herre-på-täppan i kohagen. Han verkade inte tjurig alls, fakiskt.

höst 036.jpg

Vad är det för speciellt med denhär svampen, förutom att den växer i Halland…

höst 037.jpg

Den växer ensam i mossan uppe på en sten.

höst 040.jpg

Stenen som den växer på, är en del av detta stengäre. Undrar hur länge den har legat där?

Allt gott till dej!

13 thoughts on “Rost och hål i gäret

  1. Visst var hästen jättesöt=)… tyvärr är jag rädd för hästar. Men det skulle vara kul att kunna rida som motion…Alltså , på HÄSTAR Carina!!!! Inte tänka så nu! kramizar goa du!!!!

  2. Hahaha, det ser ut som den vita kossan kollar in en och säger : Tallyhoo !Tumme för härliga bilder !BS Blir bara mera övertygad att det är nr. 1 som gäller.Tack gumman för hjälpen !Krama och detsamma

  3. Härliga bilder! Visst är hästen ett fint och ståtligt djur. Jag växte upp tillsammans med några hästar som vi hade på gården.Det finns mycket fint även i skogen. Felet är bara att man skulle vara där oftare.Hoppas att du har det riktigt bra, vännen!Tumme för bilderna är ett måste.Kram!

  4. Oj vad många underbara bilder du hunnit publicera sedan jag senast kikade in här! Solrosorna tror jag att jag tycker allra bäst om men även halmbalarna och nyponen är jättefina och… Ja massor av bilderna! Massor av tummar fick du nu!🙂

  5. HejOtroliga bilder och verkligen tummen upp, för mig är det inte bara en bild det finns verklig känsla i dom. Jag skulle behöva en bild på en uggla nu och håller på att skissa på en, De har nästintill mänskliga drag🙂

  6. Hej! Vilka vackra foto. Både hästen och korna var tjusiga men det är djur som jag håller mig ifrån. Jag är faktiskt lite rädd för dom och konstigt nog är jag mer rädd för korna än en häst.Ha dte bra.Kram

  7. Vilka härliga bilder! Jag kunde nästan känna doften av höstig barrskog och svamp.Men hästen var det läckraste. Är det en ardennerhäst? Tänkte på det ståtliga hovskägget. Man ser inte såna hästar så ofta numera.Kao

  8. Hade inte sambon min hållt tillbaka mig så hade det stått en sådan mäktig häst här på våra ägor.Tycker så mkt om den sortens häst.

Kommentera

