Höstkänsla nere vid pirarna, Ängelholm

P1010159.jpg

Kråkor är man oftast glad om de är på avstånd, men, håll med om att den är lite fin?! Den befinner sig på båtarnas uppställningsplats. Här kommer det snart att vara fullt av båtar som tagits upp.

P1010147.jpg

”Fasaner på stan” kommer du väl ihåg? (klicka för youtubeklipp) Robert Gustavsson är helkul!

P1010145.jpg

Det är lätt att hitta motiv som är ”dränkta”. Har planer på att plocka nypon och göra inlagda, som ska serveras till mat, typ stek och så.

P1010136.jpg

Regnbågen sträckte sig nästan i en hel båge från den ena sidan piren till den andra. Se nästa bild.

P1010117.jpg

Skarvarna vilar på den andra piren. Det är Rönne å som rinner ut i Skälderviken mellan pirarmarna.

P1010111.jpg

Eftersom jag hade motvind, och det blåste ganska rejält, lyckades jag komma riktigt nära en liten kanin.

P1010052.jpg

Här poserar den tillsammans med en kompis.

Allt gott till dej!

3 thoughts on “Höstkänsla nere vid pirarna, Ängelholm

    • Hoppas att du har det bra! Är trött och en anings förkyld. har ätit 3 penicillinkurer. Det känns. Tar med mig kameran när jag går ut. Glad att kunna dela med mig. Kramar och allt gott till dej!

Kommentera

