Rönne å i närbilder

Samma dag som jag tog förra bilderna, tog jag även dessa. fick dela upp dem, för annars blev det för många på en gång.

höst; Ängelholm 079.jpg

Smällbär. De heter säkert något annat, men, jag har bara hört smällbär. Min kära vän Birdett, berättade att de egentligen heter snöbär. Tack min vän! Nere vid ån träffade jag en trevlig och intressant äldre kvinna. Hon hade jobbat i fotolabb, varit sjuksköterska och varit kosmetolog. Hon hade lite rouge och mascara, trevligt tycker jag. Hon sa också smällbär, och berättade att de brukade smälla sådana på väg hem från skolan – precis som jag. Det tror jag att skolbarnen gör än, hoppas jag i a f.

höst; Ängelholm 088.jpg

De breda grässtråna är fulla av regndroppar. Skönt att ha tajmat in sig mellan skurarna.

höst; Ängelholm 094.jpg

Ett höstlöv med rejäl ytspänning

höst; Ängelholm 095.jpg

En helt annan struktur och färg på detta höstlövet, och ytspänningen finns även här

höst; Ängelholm 100.jpg

En bortsågad gren nu med hjärtform. Jag som har gjort ett helt inlägg med ”naturliga hjärtan” var tvungen att fota och publicera här.

höst; Ängelholm 075.jpg

Denhär sista bilden är egentligen ingen närbild, men, visst är det fantastiskt häftigt hur allt speglar sig i Rönne å, som rinner genom Ängelholm. Gatan som går i mitten/vänster i bild heter Järnvägsgatan.

Allt gott till dej!

16 thoughts on “Rönne å i närbilder

  1. Vika underbara bilder. Och speglingen i vattnet. Helt otroligt.. Jag fick en svan så och undrade har jag kunnat fota fotat upp och ner för huvudet syntes inte på bilden men i speglingen i vattnet. En liten parentes.Vad glad jag blev nrä du sa smällbär. Det gör jag också och har alltid gjort.Men egentligen heter de snöbär.Nu har jag jobbat häcken av mig för att du ska få lite att läsa om denhttp://linnaeus.nrm.se/flora/di/caprifolia/symph/sympalb.htmlSkojar bara, jag gjorde det mest för min egen skull för att se riktiga namnet som jag aldrig funderat alls över förut. Men här står det om du känner för det. Men bilderna är alls inte lika fina som bild.Ha det gottKram

    • Det är kul, dethär är första gången som jag fått många bilder med speglingen, se även förra inlägget. Glad att du ser, och gör associationer. Ah, snöbär, tack! Det har jag nog hört, men glömt helt. Tack för länken!!Min bild hade kunnat vara bättre, om jag inte haft med de nedre bären, får nog dit igen och ta om…Kram och Allt gott till dej!

    • Glad att du tycker det! Ankbilderna hade ju alla samma tema. Det såg helt skumt ut emellanåt, som om ankan simmade rakt in i betong. Kul!Härligt att du gillade!Önskar dej en riktigt god helg och allt gott till dej med en kram!

  2. Jag höll på att skriva här och helt plötsligt så ändrades sidan och jag skrev på chattet till dottern.Hur kan sådant hända. Jag blev så snopen, så nu får jag börja om igen.Du har jättefina bilder och jag var inne och kollade dina hjärtebilder. Helt fantastiska! Du är nog lite lik dottern min. Hon lägger också märke till mer än vad jag gör. Du vet väl vem hon är här på internet?Vi bor ju inte längre ifrån varandra än att vi skulle kunna träffas till sommaren.Ha en bra dag!Kram!

    • Hej!Vad knasigt att det blev så, men jag är glad att du kom tillbaka igen!Glad att du gillade mina hjärtebilder🙂 Jo, jag ser en massa, särskilt detaljer, ljus och färger🙂 Är Bitte din dotter? Eller?Ja, jag skulle tycka att det var jättekul att ses! Om vi väntar ett år eller inte, det får vi väl se?!Glad att du tittade in!Kramar och allt gott till dej!

  3. Hej. jag har läst ikapp, sett alla fantastiska bilder från er semester. vilken lycka att få uppleva en så fin semester. Tack för att du delar med dig.jag får kopiera över receptet till äppelkakan en annan dag. Min dator vill inte tillåta mig att vara ute på nätet. lånar dotterns dator och försöker vara lite social men det är inte långa stunder jag får ha datorn.KRAM

    • *ler soligt* Glad att se dej!Roligt att du uppskattade bilderna, särskilt semesterbilderna. Vi hade det så skönt! Ditt äppelkaksrecept har jag gjort massor, massor av gånger! De är alltid lika uppskattade! Använder alltid ditt recept + rostade hasselnötter (har jag svårt att leva utan) :-)Här kinkar sladden till datorn, och det gör internetanvändandet ganska nyckfullt…Glad som en lärka att se dig här!Kramelikramar och allt gott till dej!

  4. Har varit dålig på att skriva, har pysslat lite med annat.Men jag ser att jag inte missat något nytt inlägg ialla fall.Men jag hör av mig igen.Kram

Kommentera

